  • 81. Data: 2017-11-15 01:02:14
    Temat: Re: JPK dla mikroprzedsiębiorców
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Wojciech Bancer napisał(a) w wiadomości: ...
    >On 2017-11-03, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    >
    >[...]
    >
    >Absolutnie nie.
    >JPK VAT zawiera informacje które wpisujesz do ewidencji.
    >
    >Deklaracja VAT-7(K), zawiera dane zbiorcze, sumy poszczególnych
    >grup i ew. informacje o przeniesieniach, wniosek o zwrot, czy
    >zaliczenie na kolejny okres itd.
    >
    >JPK implikuje wypełnianie co najmniej raz w miesiącu tego,
    >co (teoretycznie) powinniśmy wypełniać codziennie, czyli
    >KPiR i ewidencji sprzedaży/zakupów.

    http://xurl.pl/jpk-codziennie
    Jeżeli nie żart...

    Arek

  • 82. Data: 2017-11-16 17:48:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-15 o 01:02, Arek pisze:

    > http://xurl.pl/jpk-codziennie
    > Jeżeli nie żart...

    Bardzo dobrze. Może im ubędzie z 4mln głosów ;)

    --
    Pete

  • 83. Data: 2017-11-16 19:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Arek a...@p...onet.pl.usun_cde ...

    > http://xurl.pl/jpk-codziennie
    > Jeżeli nie żart...

    Bedziesz czesciej na czeska firme trafiał niz na polska...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 84. Data: 2017-11-16 21:28:13
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-16, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Bedziesz czesciej na czeska firme trafiał niz na polska...

    W 90% taka "zmiana" kraju jest nieskuteczna prawnie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 85. Data: 2017-11-17 09:59:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    > On 2017-11-16, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > W 90% taka "zmiana" kraju jest nieskuteczna prawnie.

    Bo?

    --
    Pete

  • 86. Data: 2017-11-17 10:06:09
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-17, Pete <n...@n...com> wrote:

    [...]

    > Bo?

    Bo kraj w którym mamy obowiązek podatkowy określa się od miejsca
    zamieszkania (ew. miejsca faktycznego zarządu w przypadku spółek),
    a nie miejsca rejestracji spółki, czy działalności.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 87. Data: 2017-11-17 11:15:31
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > zamieszkania (ew. miejsca faktycznego zarządu w przypadku spółek),
    > a nie miejsca rejestracji spółki, czy działalności.

    Ale to dotyczy tylko osob, a nie firmy... Więc spółka z o.o. w Czechach
    może działać spokojnie według tamtejszego prawa niezależnie kto jest
    udziałowcem.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 88. Data: 2017-11-17 11:22:28
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-17, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ale to dotyczy tylko osob, a nie firmy... Więc spółka z o.o. w Czechach
    > może działać spokojnie według tamtejszego prawa niezależnie kto jest
    > udziałowcem.

    Czy masz jakieś przepisy na poparcie swoich słów?
    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/547250,jak-i
    nterpretowac-w-umowach-podatkowych-pojecie-miejsca-f
    aktycznego-zarzadu.html

    [...]

    "Przepis art. 3 ust. 1 ustawy o CIT wyraźnie stwierdza, że nieograniczonemu
    obowiązkowi podatkowemu, czyli obejmującemu wszystkie dochody, bez względu
    na miejsce ich osiągania, podlegają podatnicy, jeżeli mają siedzibę lub
    zarząd na terytorium RP. Termin ,,zarząd" należy rozumieć jako miejsce
    wykonywania faktycznego zarządu daną osobą prawną.

    [...]

    Z kolei oficjalny komentarz do MK OECD wyjaśnia, że dla ustalenia siedziby
    osoby prawnej ,,nie byłoby właściwym rozwiązaniem przyznanie preferencji
    takiemu czysto formalnemu kryterium jak miejsce zarejestrowania. Dlatego
    ust. 3 bierze pod uwagę miejsce, w którym spółka jest faktycznie zarządzana".

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 89. Data: 2017-11-17 11:24:05
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-17, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ale to dotyczy tylko osob, a nie firmy... Więc spółka z o.o. w Czechach
    > może działać spokojnie według tamtejszego prawa niezależnie kto jest
    > udziałowcem.

    No i należy zaznaczyć, że Ty piszesz o udziałowcach, a ja
    o zarządzie spółki. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 90. Data: 2017-11-17 12:54:43
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > ust. 3 bierze pod uwagę miejsce, w którym spółka jest faktycznie zarządzana".

    Ale to o czym tam piszą a'propos zarządu jest do obejścia, więc to
    kwestia techniczna jedynie... Jeśli zacznie być to na tyle opłacalne, że
    się będzie opłaciło kombinować, to ludzie to będą robili. Niestety
    gmatwanie prawa jedynie przyniesie efekt, że ludzie chętniej będą myśleć
    o takich rozwiązaniach.

    --
    http://kaczus.ppa.pl