  • 1. Data: 2004-06-25 08:26:59
    Temat: podmiana faktury - klapa :(
    Od: "małgorzata szot" <m...@g...pl>

    Witam,
    w kwietniu wystawiałam faktury za usługi, niestety kilka faktur wystawiłam ze
    złą stawką vat - 7% zamiast 22%. Spostrzegłam to dopiero kilka dni później,
    praktycznie juz na koniec miesiąca kwietnia. Na szczęscie udało mi się
    wszystkie błędne faktury podmienić. Niestety z jedną firmą był problem.
    Właściciel nie miał przy sobie faktur kwietniowych (bo w tym momencie były w
    księgowaniu u księgowego), i nie mogłam odebrać mu złego oryginału. Obiecał że
    przekaże poprawioną fakturę do swojego księgowego, a orginał faktury ze złą
    stawką zniszczy. No i dzisiaj się właśnie dowiedziałam własciciel tej firmy
    nie przekazał błędnej faktury swojemu księgowemu. Oni deklaracje już porobili
    i twierdzą że korekt robić nie będą. Ja z kolei w moim programie komputerowym
    mam już zamknięty i kwiecień i maj, i faktury te mam zaksięgowane z 22% vatem
    i nie mam możliwości odblokowania miesiąca i poprawienia faktury (na taką z
    błędnym vatem 7%), a potem wystawienia do niej korekty. Jak to teraz dobrze
    załawić?
    Problem jest taki, że zgadzają się kwoty brutto - obie są wystawiowne na 350
    zł. Kto w tym przypadku powinien złożyć korekte do skarbówki i co napisać w
    uzasadnieniu?
    Proszę o podpowiedz. Dziękuję i pozdrawiam
    Gosia

  • 2. Data: 2004-06-25 11:04:49
    Temat: Re: podmiana faktury - klapa :(
    Od: /sl <w...@W...pl>

    Dnia 6/25/2004 10:26 AM, Użytkownik małgorzata szot napisał:

> [...]
    > praktycznie juz na koniec miesiąca kwietnia. Na szczęscie udało mi się
    > wszystkie błędne faktury podmienić. Niestety z jedną firmą był problem.

    Tego typu błędy zawsze załatwia się fakturą korygującą. To tak na
    przyszłość.

  • 3. Data: 2004-06-25 15:21:14
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "małgorzata szot" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > uzasadnieniu?
    > Proszę o podpowiedz. Dziękuję i pozdrawiam

    wg mnie jest tak, powinnaś wystawić fakturę korygującą z datą kwietniową (i
    w rejestrze kwietniowym ją uwzględnić), przekazać kontrahentowi, a on
    uwzględni u siebie z datą otrzymania. Ewentualnie możesz od razu dać
    duplikat faktury korygującej, jak będą mieli wątpliwości. I wtedy nikt nie
    musi składać korekty deklaracji.

    Magdi