  • 1. Data: 2004-06-25 11:01:50
    Temat: VAT z UE - księgowanie
    Od: "adi" <f...@p...onet.pl>

    Witam,
    W maju dokonałem dostawy wewnUE., ale do 25 czerwca nie mam potwierdzania
    owej dostawy. Powinienem zastosowac stawke krajowa i rozliczyc wat w
    deklaracji za maj. Mam problem z ujeciem tego w księgach.
    Pierwotnie f-ra zaksiegowana byla tak:
    200 (kontahent) WN - 100
    701 (sprzedaz) MA - 100
    teraz dochodzi mi 22% vatu i ksieguje:
    701 MA- 100
    200 WN- 100
    222 MA(VAT nalezny) - 22
    ??? WN - i tu nie wiem jakiego konta użyc

    adi

  • 2. Data: 2004-06-25 17:04:27
    Temat: Re: VAT z UE - księgowanie
    Od: "MooSHEL" <m...@p...pl>

    Użytkownik "adi" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości >
> [...]
    > 200 WN- 100
    > 222 MA(VAT nalezny) - 22
    > ??? WN - i tu nie wiem jakiego konta użyc

    Wn - rozrachunki z US z tytułu VAT -> tak na prawdę masz należność od US.

    Pozdr,
    MooSHEL

  • 3. Data: 2004-06-26 09:36:25
    Od: "adi" <f...@w...to.poczta.onet.pl>

    "MooSHEL" <m...@p...pl> wrote in message
> [...]
    wiadomości >
    > Witam,
    >
    > Wn - rozrachunki z US z tytułu VAT -> tak na prawdę masz należność od

    mozesz cos wiecej o tej naleznosci?
    w skrocie plan kont wyglada tak:
    222 - rozrachunki z tyt vat
    222-1 vat nalezny
    222-2 vat naliczony

    i dalej mam jakies zacmienie bo nie wiem co z tym zrobic...

    adi