  • 1. Data: 2005-07-07 12:42:52
    Temat: Jak dlugo trzymac dok. ZUS i US ?
    Od: "Monika" <m...@w...pl>

    Jak dlugo nalezy trzymac dokumenty podatkowe?
    (PIT4, PIT5, PIT37 itd). Po ilu latach mozna je wyrzucic
    do kosza i nie obawiac sie juz kontroli urzednika?
    Podobnie z ZUSem. Prosze o krotka odpowiedz.

    pozdrawiam
    Monika

  • 2. Data: 2005-07-07 13:57:27
    Temat: Re: Jak dlugo trzymac dok. ZUS i US ?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Monika wrote:

    > Jak dlugo nalezy trzymac dokumenty podatkowe?
    > (PIT4, PIT5, PIT37 itd). Po ilu latach mozna je wyrzucic
    > do kosza i nie obawiac sie juz kontroli urzednika?
    > Podobnie z ZUSem. Prosze o krotka odpowiedz.

    US w zasadzie 5 lat od końca roku w którym ostatecznie rozliczono
    podatek. Niektóre dłużej np faktury zakupu środkół trwałych.

    ZUS za siebie praktycznie do emerytury jeśli masz choć trochę rozsądku.

  • 3. Data: 2005-07-07 14:37:59
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Jak dlugo nalezy trzymac dokumenty podatkowe?
    > (PIT4, PIT5, PIT37 itd). Po ilu latach mozna je wyrzucic
    > do kosza i nie obawiac sie juz kontroli urzednika?
    > Podobnie z ZUSem. Prosze o krotka odpowiedz.

    A co Ci szkodzi przetrzymywać je całeżycie Twoje i Twoich dzieci ... w końcu
    dla ZUS, US, czy PIP ... to z regóły masz 5 lat, 10 lat i 50 lat .... ale
    dla Ciebie i Twojego dobra z własnego doświadczenia wiem, że powinieneś
    przez kilka pokoleń je przetrzymywać .... i to serio pisze

    pozdrawiam
    fart

    :))))))

  • 4. Data: 2005-07-07 14:42:51
    Od: "iwanos" <i...@1...pl>

    > Jak dlugo nalezy trzymac dokumenty podatkowe?
    > (PIT4, PIT5, PIT37 itd). Po ilu latach mozna je wyrzucic
    > do kosza i nie obawiac sie juz kontroli urzednika?
    > Podobnie z ZUSem. Prosze o krotka odpowiedz.

    US - 5 lat
    ZUS - do konca zycia Twojego lub ZUSu :D

  • 5. Data: 2005-07-07 15:09:36
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Monika" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do kosza i nie obawiac sie juz kontroli urzednika?
    > Podobnie z ZUSem. Prosze o krotka odpowiedz.

    Dokumenty płatnicze ZUS trzymać przynajmniej 10 lat, bo tyle czasu ZUS ma
    na dochodzenie swoich należności.
    US jak podawali poprzedni grupowicze.

  • 6. Data: 2005-07-08 06:21:19
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > dla Ciebie i Twojego dobra z własnego doświadczenia wiem, że powinieneś
    powinnaś - kobeta pytała ;)

    > przez kilka pokoleń je przetrzymywać .... i to serio pisze
    Noooo, do emerytury to jeszcze jestem w stanie pojąć,
    ale żeby moje dzieci i wnuli musiały trzymać te papierzyska -
    o, tego to już bez stosownego przykładu nie ogarnę.

  • 7. Data: 2005-07-09 06:01:24
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Noooo, do emerytury to jeszcze jestem w stanie pojąć,
    > ale żeby moje dzieci i wnuli musiały trzymać te papierzyska -
    > o, tego to już bez stosownego przykładu nie ogarnę.

    To proste
    Urząd Tobie może grzebać w papierach tylko określony czas .....

    ale Ty musisz czasami udokumentować urzędowi coś ... co miało miejsce 30 lat
    temu ........ 50 lat temu :)))))))

    np. skąd wzięłaś pieniądze na zakup domów, daczy itp ... i wtedu najłatwiej
    uwiarygodnić źródło pochodzenia pieniędzy w oparciu o dokumenty ..... nie
    modnym staje się już odpowiedź ...... zarobiłam/em na dupie ......

    i tak samo następne pokolenia ..... bedą musiały się okazać dowodami .....
    darowizna ......... od dziadunia .... a skąd babunia miała pieniądze .....
    nie ma jeszcze co prawda takiego prawa ... ale nic nie stoi na przeszkodzie

    To jest tak, jak w przypadku dokumentacji płacowej przy ustalaniu wysokości
    emerytury dla pracowników zakładów, których zakłady upadły a pracodawca
    zniszczył dokumentację płacowa, a miał takie prawo, powiedział ustawodawca,
    że gówno go to obchodzi, i mógł sobie pracownik świstki płacowe przechowywać
    i miałby.
    Weszło prawo i nikt nikogo się nie pytał .....
    Więc trzymajmy wszystkie dokumenty :)))))

    to tyle :)))))))

    pozdrawiam
    fart

  • 8. Data: 2005-07-09 13:10:30
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    > Dokumenty płatnicze ZUS trzymać przynajmniej 10 lat, bo tyle czasu ZUS ma
    > na dochodzenie swoich należności.

    10 lat? Z jakich przepisow to wynika?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 9. Data: 2005-07-09 15:01:54
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > 10 lat? Z jakich przepisow to wynika?
    \
    eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee naprzykład dokumenty wypadkowe pracodawca 10 lat
    .... ale spróbój jako poszkodowany nie mieć dokumentacji powypadkowej i po
    20 latach dochodzić swoich roszczeń ..... d00pa :)))))

    pozdrawiam
    fart

  • 10. Data: 2005-07-11 13:02:06
    Od: "Bozoo" <...@...com>