  • 1. Data: 2005-07-07 09:43:17
    Temat: Poreczenie pracownika za pracodawce.
    Od: Schpakoo! <n...@s...pl>

    Witam!

    Opisze sytuacje, co do ktorej mamy watpliwosci podatkowe. Moze ktos mi
    pomoze (za co z gory dziekuje):

    Nasz kontrahent zazadal od naszej firmy zabezpieczen transakcji.
    Ustalilismy, ze nasz pracownik zalozy blokade na swojej lokacie w banku,
    ktora to blokade kontrahent zaakceptowal i zostala podpisana umowa
    poreczenia pomiedzy kontrahentem i naszym pracownikiem. Chcemy pracownikowi
    za to zaplacic.
    Oto moje pytania:

    1. Czy nastapi gdzies tutaj obowiazek podatkowy PCC?
    2. Czy mozna jako osobny dodatek (w ramach listy plac) dla pracownika
    wykazywac wynagrodzenie za blokade w ramach wynagrodzenia miesiecznego, czy
    tez musi byc to w formie np. jakiejs umowy zlecenia? Po prostu nie wiemy,
    jak wynagrodzic pracownikowi chec poreczenia swoim majatkiem, zeby nie
    powstaly jakies watpliwosci jezeli chodzi o PDOF.

    PZdr
    --
    Schpakoo!

  • 2. Data: 2005-07-09 09:25:04
    Temat: Re: Poreczenie pracownika za pracodawce.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Jul 2005, Schpakoo! wrote:

> [...]
    >+ Oto moje pytania:
    >+
    >+ 1. Czy nastapi gdzies tutaj obowiazek podatkowy PCC?

    Hm.... a jest wymienione w ustawie o PCC ?
    IMHO jeśli już to w ustawie o opłacie skarbowej jest:
    +++
    Art. 1.
    1. Opłacie skarbowej podlegają:
    [...]
    2) następujące dokumenty:
    [...]
    d) dokumenty zawierające oświadczenie woli poręczyciela.
    ----

> [...]
    >+ jak wynagrodzic pracownikowi chec poreczenia swoim majatkiem, zeby nie
    >+ powstaly jakies watpliwosci jezeli chodzi o PDOF.

    IMVHO taki poręczenie nijak nie łapie się pod "dochód z umowy o pracę".
    Jak na mój gust - albo będą to "dochody z kapitałów" art. 10.1.7
    (niezbyt pasuje do listy z art. 17) albo "inne dochody" art. 10.1.9
    Potraktuj posta jako przyczynek do dyskusji - ja doradcą nie jestem.

    A w K.C. wskazówek to traktowania wynagrodzenie za poręczenie jako
    innej formy umowy chyba nie ma - czy to ma być "świadczenie innych
    usług" żeby uznać iż to umowa zlecenia ? IMO nie bardzo !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-07-13 05:39:47
    Od: Schpakoo! <n...@s...pl>

    Dnia Sat, 9 Jul 2005 11:25:04 +0200, Gotfryd Smolik news napisal(a):

> [...]
    > 2) następujące dokumenty:
    > [...]
    > d) dokumenty zawierające oświadczenie woli poręczyciela.
    Tak. To wyjasnilismy - do 2003 r. umowa poreczenia podlegala opodatkowaniu
    PCC. Po zmianie ustawy placi sie oplate skarbowa gminie.

> [...]
    > (niezbyt pasuje do listy z art. 17) albo "inne dochody" art. 10.1.9
    > Potraktuj posta jako przyczynek do dyskusji - ja doradcą nie jestem.

    No wlasnie. Tu w dalszym ciagu mamy problem. Jezeli potraktowac to jako
    dochod z kapitalow, to powinnismy chyba potracac podatek przy wyplacie
    comiesiecznej tego wynagrodzenia (tak jak robia to banki?). Pewnie
    rozwiazemy to w ten sposob, ze wyplacimy jednorazowo na koniec roku w
    grudniu i przynajmniej nie bedzie problemu z zaliczkami miesiecznymi.

    > A w K.C. wskazówek to traktowania wynagrodzenie za poręczenie jako
    > innej formy umowy chyba nie ma - czy to ma być "świadczenie innych
    > usług" żeby uznać iż to umowa zlecenia ? IMO nie bardzo !

    Moim zdaniem tez nie. Moye ktos jesycye cos podpowie_

    Dzieki za zabranie glosu!

    Pzdr
    --
    Schpakoo!