  • 1. Data: 2005-07-07 15:38:37
    Temat: VAT a data rozpoczęcia działalności
    Od: "Krysia Nowak" <t...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    zarejestrowałam spółkę z o.o.. 15.06.2005 złożyłam w US formularze VAT-R,
    VAT-R/UE, NIP-2. Jako datę rozpoczęcia pomyłkowo wpisałam 1.07.2005 roku.
    Jednak działalność rozpoczęłąm już w czerwcu tzn. wygenerowałam koszty
    (22.06.2005 - pierwsza FV zakupowa) i wystawiłam dwie faktury VAT (30.06.2006
    - pierwsza FV sprzedażowa).

    Dzisiaj księgowa poinformowała mnie, że nie mogłam wystawiać FV, gdyż
    działalność mam prowadzić od 1.07.2005. Złożyłam zatem korekty formularzy
    VAT-R, VAT-R/UE, NIP-2. W korektach wpisałam jako datę rozpoczęcia
    działalności 16.06.2005.

    Pytania:
    1. Czy US będzie mógł zakwestionować moje FV sprzedażowe i zakupowe?
    2. Czy mogę rozliczyć VAT należny i naliczony za czerwiec?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi. Mam nerwoból brzucha i proszę bardzo, bardzo o
    pomoc.

    Pozdrawiam
    Krysia