  • 1. Data: 2003-08-25 20:13:13
    Temat: Jak ksiegowac bez faktury?
    Od: towarzysz Vader <v...@U...rzeszow.net>

    No wlasnie. Do tej pory regularnie wystawiam mojemu kontraktorowi
    fakturki i jest OK. Od czasu do czasu mam tez jakies mniejsze fakturki i
    tez jest OK. Ale co zrobic, jak kliet sie uprze, ze nie chce zadnej
    faktury? Po prostu chce wykonania uslugi i kasa do lapki? Tak, wiem,
    glupi jestem, ze chce to ksiegowac i jeszcze podatek od tego placic. Po
    prostu jestem ciekaw jak to wyglada "od legalnej strony". Czy mam jakis
    paragon wystawic (jak by on mogl wygladac powiedzmy jako dokument
    jakiegos Worda albo Writera z OpenOffice? :-) ) czy wystawiam fakture...
    ale podpisu od klienta nie bedzie wiec to odpada. Moze jednak powinienem
    jakiegos podpisu rzadac? Poradzcie.

    DG, PKPiR i VAT oczywiscie :-)

    --
    towarzysz Vader - v...@U...rzeszow.net
    http://www.rzeszow.net/

  • 2. Data: 2003-08-27 20:35:54
    Temat: Re: Jak ksiegowac bez faktury?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Aug 2003, towarzysz Vader wrote:

> [...]
    >+ tez jest OK. Ale co zrobic, jak kliet sie uprze, ze nie chce zadnej
    >+ faktury? Po prostu chce wykonania uslugi i kasa do lapki?
    [...]
> [...]
    >+ paragon wystawic (jak by on mogl wygladac powiedzmy jako dokument
    >+ jakiegos Worda albo Writera z OpenOffice? :-) )

    Hm... nie napisałeś czy masz kasę fiskalną :) (to a propos paragonów).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-08-28 12:27:25
    Od: towarzysz Vader <v...@r...wywalto.net>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Hm... nie napisałeś czy masz kasę fiskalną :) (to a propos paragonów).

    Nie, nie mam. Nie mam żadnych urządzeń rejestrujących. :-)

    --
    towarzysz Vader - v...@r...wywalto.net
    http://www.rzeszow.net/

  • 4. Data: 2003-08-29 00:15:31
    Od: Pracodawca<i...@p...pl>

    wystawiasz fakture zatrzymujesz i ksiegujesz kopie a oryginal wyrzucasz (tylko
    chyba szkoda tak bez powodu lasy niszczyc ;> )

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2003-08-29 15:02:51
    Od: towarzysz Vader <v...@r...wywalto.net>

    Pracodawca wrote:
    > wystawiasz fakture zatrzymujesz i ksiegujesz kopie a oryginal wyrzucasz (tylko
    > chyba szkoda tak bez powodu lasy niszczyc ;> )

    Wszystko pięknie ładnie, ale jak pisałem, danych klienta nie ma, podpisu
    klienta nie ma. Co, mam z koszmosu wyciągać? Toż to oszustwo (ba,
    przestępstwo).

  • 6. Data: 2003-08-30 20:15:41
    Od: kuzynka<g...@p...com>

    Ale co zrobic, jak kliet sie uprze, ze nie chce zadnej faktury?
    Zapisujesz jako obrót bezrachunkowy. Jeżeli księgę prowadzisz sam
    musisz to odnotować w kpir tego samego dnia lub nie później niż
    przed rozpoczęciem działalności w dniu następnym. Jeżeli rozlicza Cię
    biuro musisz zaprowadzić zeszyt pod tytułem &#8222;ewidencja sprzedaży&#8221; i
    tamże wpisywać, pod konkretną datą, w słupkach, ów przychód
    nieudokumentowany rachunkami.

    -> http://usenet.pomocprawna.info