  • 11. Data: 2004-05-17 09:08:17
    Temat: Re: Jak (ksie^gowo) zmieni? samochód firmowy?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik CzeslawEm. napisał:

    > Normalnie to tak bylo (nie wnikajac w szczegoly).
    > Teraz - ci pierwsi co beda to robic - beda krolikami doswiadczalnymi.
    > Zycie pokaze co trzeba w ustawie zmodyfikowac.
    > Coz. Normalny sposob dzialania naszego prawa.

    A możesz mi podać przepis wg. którego coś sie zmieniło w tej kwestii na
    niekorzyśc podatnika?
    Który przepis wg. Ciebie jest wątpliwy i trzeba go zmodyfikować?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 12. Data: 2004-05-17 12:53:21
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.pl>

    In article <c89veq$p8c$1@atlantis.news.tpi.pl>, Maddy wrote:
    > U?ytkownik CzeslawEm. napisa?:

    > A mo?esz mi podaae przepis wg. którego co? sie zmieni?o w tej kwestii na
    > niekorzy?c podatnika?
    > Który przepis wg. Ciebie jest w?tpliwy i trzeba go zmodyfikowaae?

    Chodzilo mi o to ze chwilowo nikt nie wie
    jak bedzie ze sprzedaza samochodow kupionych
    w kwietniu a sprzedawanych teraz, gdy mowa
    ze nie wszystko mozna odliczyc.
    Nie jestem prawnikiem, ale jesli na jakis
    temat ukazuje sie duzo artykulow to dla
    mnie temat jest sliski.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 13. Data: 2004-05-17 13:01:00
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik CzeslawEm. napisał:

    > Chodzilo mi o to ze chwilowo nikt nie wie
    > jak bedzie ze sprzedaza samochodow kupionych
    > w kwietniu a sprzedawanych teraz, gdy mowa
    > ze nie wszystko mozna odliczyc.

    Ja wiem, pan wie, pani wie. Wszyscy którzy czytali rozporządzenia MF z
    27 kwietnia wiedzą.

    > Nie jestem prawnikiem, ale jesli na jakis
    > temat ukazuje sie duzo artykulow to dla
    > mnie temat jest sliski.

    Jak byś przeczytał ostatnie rozporządzenie MF do ustawy o PDOF to bys
    przestał pleść.
    Zamiast starych artykułów z gazet jako lekturę polecam nowe
    rozporządzenia MF.

    Już tu taki jeden był dla którego artykuł z Rzepy z 1 kwietnia był
    wyrocznią a rozporządzeni MF z 27 kwietnia nic nie znaczącym (za
    przeproszeniem) pierdnięciem.
    Ale co kto lubi...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 14. Data: 2004-05-17 13:04:18
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.pl>

    In article <c8ad38$59t$1@atlantis.news.tpi.pl>, Maddy wrote:
    > U?ytkownik CzeslawEm. napisa?:
    >
    > Jak by? przeczyta? ostatnie rozporz?dzenie MF do ustawy o PDOF to bys
    > przesta? ple?ae.
    > Zamiast starych artyku?ów z gazet jako lektur? polecam nowe
    > rozporz?dzenia MF.

    Wlasnie przeczytalem nowa ustawe od VAT
    i chwilowo mam dosc. Juz nie mowiac ze
    kiedys musze zarabiac.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 15. Data: 2004-05-17 17:02:55
    Temat: Re: Jak (księgowo) zmienićsamochód firmowy?
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik latet napisał:

    > Nie ma zadnych towarów. Wykonuje tylko "intelektualne" uslugi,
    > dziennikarskie, komputerowe. Samochod sluzy mi li-tylko do
    > zawiezienia swojego tylka do klienta i spowrotem do siebie.
    > Ciezko by mi bylo udowodnic przed US potrzebe posiadania 2 aut.

    Możesz od tego pierwszego przestać naliczać amortyzację i zaliczać w KUP
    koszty eksploatacji. I IMHO mogą Ci skoczyć.
    Posiadać sobie możesz.

    pzdr

    Tomek

  • 16. Data: 2004-05-17 17:26:46
    Od: "latet" <l...@r...pl>

    > Ja wiem, pan wie, pani wie. Wszyscy którzy czytali rozporządzenia MF z
    > 27 kwietnia wiedzą.

    No fajnie, bijecie pianę na temat VAT-u, ktory mnie tu nie dotyczy,
    a ja wciąż sie nie mogę dowiedziec czy wolno mi "przeniesc" firmowy
    samochod poza firme aby kupic nowy?

    Dzieki,

    latet

  • 17. Data: 2004-05-17 17:30:33
    Od: "latet" <l...@r...pl>

    > Możesz od tego pierwszego przestać naliczać amortyzację i zaliczać w KUP
    > koszty eksploatacji. I IMHO mogą Ci skoczyć.
    > Posiadać sobie możesz.

    Hmm..... brzmi jak calkiem spryciarskie, eleganckie rozwiązanie sytuacji!
    Ale czy tak mozna?
    MADDY!!! GOTFRYD!!!! HELP !!!!! :-))

    Thnx,

    latet

  • 18. Data: 2004-05-17 17:32:06
    Od: "latet" <l...@r...pl>

    > Nie martw sie. Przy jednym US tez ci dolozy. Jesli masz jedno auto to
    podejrzewaja ze uzywasz go nie tylko do pracy. Trzeba sie dobrze chowac zeby
    nie wyplynal jakis dowod ze tak bylo. Pisali kiedys o tym w Rzepie albo
    Gazecie Prawnej. Narazie nie przezylem sledztwa pod tym katem wiec nie wiem
    jak to wyglada w praktyce. Pewnie jak zwykle - zalezy czy ktos sie chce
    przyczepic.

    No, tu akurat jestem kryty, bo mam dwa ;-)
    Ale to pewnie też dobra pożywka dla US, aby starać się mi udowodnić,
    że pewnie ten drugi też tankuję nielagalnie "na fakturę" ;-)

    latet

  • 19. Data: 2004-05-17 22:12:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 May 2004, latet wrote:

    >+ Reasumując -
    >+ nie mogę tego nowego kupic na firmę.

    ...bo ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 20. Data: 2004-05-17 22:15:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 May 2004, latet wrote:
    [...]
    >+ a ja wciąż sie nie mogę dowiedziec czy wolno mi "przeniesc" firmowy
    >+ samochod poza firme aby kupic nowy?

    Masz do wyboru:
    - wybrać wariant "a"
    - wybrać wariant "b"
    - przeczytać ustawę (UoPDoOF).

    JAK się chcesz dowiedzieć jeśli ktoś pisze że "można tylko złomować
    lub sprzedać" a ja protestuję ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)