  • 11. Data: 2002-08-14 13:16:22
    Temat: Re: Jak liczyc odsetki ustawowe
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 14 Aug 2002 12:17:52 +0200, "Boguslaw Szostak"
    <b...@u...agh.edu.pl> zakodował:

    >No moze Pan ma racje, ale popierwsze moze to nie pierwsze wezwanie,

    Wezwanie do zapłaty nie stanowi podstawy do zapłaty odsetek. Odsetki
    są płatne na podstawie noty odsetkowej, która jest wystawiana po
    nieterminowej płatności. Więc skoro zobowiązanie nie zostało
    zapłacone, nie można wystawić noty odsetkowej (pomijam sytuację, gdy
    sprawą zajął się sąd).

    >a po drugie oze tak jest w umowie ?

    Tylko, że wtedy też musieliby najpierw zarządać tych odsetek, a do
    czasu zapłacenia głównego zobowiązania nie da się ich nawet wyliczyć.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 12. Data: 2002-08-16 09:33:34
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Kaizen" <x...@c...sz> wrote in message
> [...]
    > nieterminowej płatności. Więc skoro zobowiązanie nie zostało
    > zapłacone, nie można wystawić noty odsetkowej (pomijam sytuację, gdy

    Zwrocil Pan uwage, ze piszacy podal trzy kwoty, z ktorej druga jest znacznie
    nizsza ?
    Pomyslalem wiec ze w drugim okresie wplacil, a zaksiegowano wplate na
    odsetki
    wystawone do dnia wplaty i czesc naleznosci.

    Nie wiem, czy do konca tak jest w porzadku, ale wiem, ze Bank
    Swietokrzyski tak mnie urzadzil....gdy poczta przeslala 2 tygodnie
    po terminie rate. Potem tak sie bawiki, az uzbierala sie stowa i dopiero
    "z przykroscia zawiadomili", ze zalegam ze stowka.

    Boguslaw

    A przy okazji - TPSA dogadala sie z poczta i zamykaja swe kasy,
    przy okazji gdy bylem w TPSA uslyszalem jak czlowiek reklamowal oplate -
    szla przez poczte okolo JEDEN MIESIAC.

    Boguslaw