  • 1. Data: 2002-09-02 19:27:01
    Temat: Jak najkorzystniej przepisac dom na ojca?
    Od: "Tom" <t...@y...com>

    Witam,

    Zblizam sie do zakonczenia budowy domu na dzialce, ktora zakupilem w zeszlym
    roku.
    Dom ten chcialbym dac w prezencie moim rodzicom.
    Czy jest jakas bardziej "ekonomiczna" metoda od darowizny?
    Moze sa jakies lepsze rozwiazania pozwalajace na mniejszy podatek.

    Pozdrowienia,
    Tomek

  • 2. Data: 2002-09-03 08:34:05
    Temat: Re: Jak najkorzystniej przepisac dom na ojca?
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Tom" <t...@y...com> wrote in message
> [...]
    > Czy jest jakas bardziej "ekonomiczna" metoda od darowizny?
    > Moze sa jakies lepsze rozwiazania pozwalajace na mniejszy podatek.

    Dawanie domu rodzicom to nie jest pomysl "tani".
    taka darowizna jest w formie notarialnej i nie ukryje sie w ten sposob,
    ze sie cos mialo - notariusz informuje US
    (ja tylko tak na marginesie - nie podejrzewam Pana o ukrywanie dochodu).

    Sam jestem rodzicem i ne widze sensu ekonomicznego dawania rodzicom domu,
    taniej ustanowic wspolwlasnosc dajac rodzicom udzial np 10% dzialki PRZED
    wybudowaniem domu. Rodzice na ogol nie przezywaja dzieci i bedzie mial pan
    klopot z
    ew. spadkiem.

    Boguslaw