  • 1. Data: 2003-05-18 14:23:37
    Temat: Jak nie zapłacic VATu?
    Od: ">waldemar<" <w...@p...onet.pl.>

    Prowadze od listopada 2002r DG /handel/, KPiR jestem VATowcem. Okazuje sie
    ze prawdopodobnie za miesiac maj bede musial odprowdzic po raz pierwszy
    podatek VAT.
    Jak legalnie i uczciwie zrobic by nie odprowadzac go do kasy US.

    pozdr.
    waldemar

  • 2. Data: 2003-05-18 16:26:03
    Temat: Re: Jak nie zapłacic VATu?
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik ">waldemar<" <w...@p...onet.pl.> napisał w wiadomości
> [...]
    > podatek VAT.
    > Jak legalnie i uczciwie zrobic by nie odprowadzac go do kasy US.

    Legalnie i uczciwie, to nie masz zbyt wielkiego pola manewru, szczegolnie
    jesli uzywasz kasy fiskalnej. Sproboj przekonac kogos komu wystawiasz
    faktury vat, aby zgodzil sie przyjac fakture z data wystawienia 1 czerwca
    zamiast z majowa. O klasie rozwiazan dotyczacych zwiekszenia sobie kosztow
    przez ich rzeczywiste poniesienie nie wspominam, bo chyba nie o taka bzdure
    chodzi. Jeszcze mozesz sie dogadywac z kontrahentami na faktury korygujace z
    data majowa i "sprzedac im ponownie" ten sam towar z data czerwcowa. Tylko
    kto sie na to zgodzi ...

    marekz

  • 3. Data: 2003-05-19 06:32:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik >waldemar< napisał:
> [...]
    > podatek VAT.
    > Jak legalnie i uczciwie zrobic by nie odprowadzac go do kasy US.

    Nie da sie nie odporowadzac VATu. Mozna co najwyżej troche opóźnić jego
    zapłatę. VAT nigdy nie jest Twój. Jezeli nie zapłacisz go do US to
    zapłacisz kontrahentowi. Nie ma trzeciej drogi.
    VAT to nie są Twoje pieniądze więc legalnie nigdy u Ciebie nie zostaną -
    Ty tylko pośredniczysz w ich przekazywaniu.

    VAT finansuje ten kto nie może go sobie odliczyc, w wiekszości
    przypadków odbiorca końcowy, wszyscy w łańcuszku którzy moga go sobie
    odliczać tylko przekazuja pieniądze z ręki do ręki.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl