  • 1. Data: 2005-06-27 12:09:22
    Temat: Jak obliczyć limit VAT ?
    Od: "Makro" <t...@t...com>

    Czy ktoś mógłby mi przybliżyć jak obliczyć limit VAT ? Chciałbym rozpocząć
    DG (sklep internetowy) i na razie nie chcę wchodzić w VAT,
    podobno limit VAT liczy się proporcjonalnie - do dni czy miesięcy?

    Jak przekroczę taki mini limit miesięczny lub dniowy to od razu wpadam w
    VAT??

    43 800/6 ( na 6 bo DG od lipca) = 7300zł miesięcznie - czyli jak większy
    obrót miesięczny to od razu VAT ?

    Czy nie będąc płatnikiem VAT nie będę miał problemów z zamawianiem towaru z
    hurtowni ?

    pozdrawiam

    Makro

  • 2. Data: 2005-06-27 12:30:50
    Temat: Re: Jak obliczyć limit VAT ?
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Makro" <t...@t...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > VAT??
    >
    > 43 800/6 ( na 6 bo DG od lipca) = 7300zł miesięcznie - czyli jak większy

    Odpowiadam na podstawie instrukcji z US
    Jesli prowadzisz sprzedaż od 01.07.2005 czyli do końca roku zostało ci 184
    dni
    184 / 365 * 43800 = 22080zł
    W momencie jak osiągniesz ten próg to następną złotówkę musisz opodatkować
    VAT.
    NP w lipcu sprzedaż = 22000 bez VAT
    w sierpniu 100 zł to te 20 już trzeba opodatkować
    to nie jest limit w proporcji do dnia czy miesiąca tylko w proporcji do
    okresu prowadzonej sprzedaży
    Pamiętaj o terminach rejestracji na VAT z ewentualną utratę prawa do
    zwolnienia.
    MB

  • 3. Data: 2005-06-27 13:06:35
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > okresu prowadzonej sprzedaży
    > Pamiętaj o terminach rejestracji na VAT z ewentualną utratę prawa do

    Z tego wynika, ze jesli chcesz sobie podwyzszyc limit trzeba sprzedac
    cokolwiek juz pierwszego dnia rozpoczecia dzialalnosci. Nawet za 1 PLN.
    kazdy dzien wiecej to dodatkowe 120 pln podwyzszonego limitu. Czy dobrze
    mysle?

    Adam