  • 1. Data: 2002-08-29 12:10:45
    Temat: Jak obnizyc skladki na zus podczas prowadzenia dzalanosci gosp?
    Od: "greg" <g...@i...pl>

    Moze ktos z Was bedzie mogl mi pomoc?
    Otoz moja sytuacaj wyglada nastepujaco:

    Przymierzam sie do rozpoczecia dzialanosci gosp. ale nie stac mnie na
    wkladanie do kieszeni ZUS-u co miesiac blisko 600 pln (kwota orientacyjna
    poniwaz nie pamietam dokladanie ile tego teraz jest - tak czy inaczej za
    duzo!)
    wiec zastanawiam sie w jaki sposob moglbym obejsc to.

    W chwili obecnej jestem zatrudniony na umowe zleceniu ktora zostaje co
    miesiac przedluzana poniewaz firmie oplaca sie to, gdyz nie placi "ode mnie"
    skladek zusowskich (jestem na V roku studiow wieczorowych). Zastanawiam sie
    czy nie moglbym zrobic czegos takiego: rodzice zatrudniliby mnie na
    powiedzmy 1/4 etatu wtedy oni zaplaciliby odpowiednio 1/4 skladki na zus, a
    ja korzystajac ze zbiegu ubezpieczen zadeklaruje ze chce palcic skladki
    zusowskie tylko z tej umowy na 1/4 etatu, a nie z dzialalnosci gospodarczej.

    Tak wyglada moj pomysl. Czy moglbym tak postapic? Czy sa jakies inne sposoby
    abym nie musial placi takich potwornych danin Zus-owskiemu Panstwu?

    Pozdrawiam
    Greg

  • 2. Data: 2002-08-29 12:34:35
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > czy nie moglbym zrobic czegos takiego: rodzice zatrudniliby mnie na

    rodzina

    >..
    > Tak wyglada moj pomysl. Czy moglbym tak postapic? Czy sa jakies inne
    sposoby
    > abym nie musial placi takich potwornych danin Zus-owskiemu Panstwu?

    tak, ale nie u rodziny

    Piotr

  • 3. Data: 2002-08-29 12:39:23
    Od: "greg" <g...@i...pl>

    czyli reasumujac moglbym tak zrobic ale moimi pracodawcami nie mogliby byc
    rodzice? do jakiego stopnia pokrewienstwa taki cos nie jest mozliwe? czy
    dotyczy to tylko najblizszej rodziny?

  • 4. Data: 2002-08-29 13:54:54
    Od: "Andrzej Tokarski" <a...@a...com.pl>

    Użytkownik "greg" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ja korzystajac ze zbiegu ubezpieczen zadeklaruje ze chce palcic skladki
    > zusowskie tylko z tej umowy na 1/4 etatu, a nie z dzialalnosci

    Witam,
    Ten temat przewija ostatnio chyba codziennie :)
    Aby nie płacić zusu z działalności, musisz zarabiać na etacie przynajmniej
    minimalną pensję (obecnie chyba 760zł brutto). Wymiar etatu nie gra roli,
    może być i 1/10, ważna jest kwota.

    AJT
    *** programy dla firm: http://ajt.com.pl ***

  • 5. Data: 2002-08-29 14:00:10
    Od: "Maxx" <m...@p...fm>

    > czyli reasumujac moglbym tak zrobic ale moimi pracodawcami nie mogliby byc
    > rodzice? do jakiego stopnia pokrewienstwa taki cos nie jest mozliwe? czy
    > dotyczy to tylko najblizszej rodziny?

    Żeby nie płacić zusu należy opłacać składki od min. 760 zł z tytułu umowy o
    pracę (nie ważne czy będzie to 1/4 czy 1/100 etatu)
    Niettety zdrowotnego nie da się ominąć i tą część daniny należy zanieść do
    ZUS (ok. 100 zł)

    Pozdrawiam
    Maxx

  • 6. Data: 2002-08-29 14:24:45
    Od: "greg" <g...@i...pl>

    Użytkownik Andrzej Tokarski <a...@a...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:akl94k$c8l$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > minimalną pensję (obecnie chyba 760zł brutto). Wymiar etatu nie gra roli,

    dziekuje wszystkim za odp
    zastanawaiam sie nad faktem ktory zostal poruszony ostanio w jednym z postow
    a mianowicie
    czy zatrudniajac sie na umowe-zlecenie u moich rodzicow i deklarujac chec
    oplacania skladek zus z tego tytulu moge skorzystac z przepisu o zbiegu
    ubezpieczen spolecznych (majac na wzgledzie to ze jestem studentem i ze
    jestem juz zatruniony na jedna umowe-zlecenie) i zus bede placil tym samym
    od tej umowy (zalozmy o wartosci 200 pln) a nie od dzialalnosic gosp?

  • 7. Data: 2002-08-29 14:30:18
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    > pracę (nie ważne czy będzie to 1/4 czy 1/100 etatu)
    > Niettety zdrowotnego nie da się ominąć i tą część daniny należy zanieść do
    No ale te czesc daniny jest szansa odzyskac, bo jest odliczana od podatku
    PIT

    Im szybciej, tym lepiej... >>> http://link.interia.pl/f1642