  • 1. Data: 2002-08-29 12:01:06
    Temat: Praca programisty a podatek VAT
    Od: "PB" <d...@u...priv.onet.pl>

    Chciałbym prosić o pomoc - prowadzę niewielką firmę produkującą programy
    komp.
    Znalazłem osobę chętną do pomocy w pisaniu programów, pierwszym pomysłem
    było rozliczanie na podstawie umowy o dzieło : ja zlecam wykonanie
    programów, on pisze i bierze pieniądze
    tyle że, osoba ta prowadzi już swoją działąlność gosp, związaną z pisaniem
    programów więc umowa o dzieło odpada.
    W dodatku jest płatnikiem podatku VAT i stąd pytanie : jak ma wystawic mi
    fakturę za napisany program bym nie musiał od tego dodatkowo płacić VATu.

  • 2. Data: 2002-08-29 12:10:43
    Temat: Re: Praca programisty a podatek VAT
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > W dodatku jest płatnikiem podatku VAT i stąd pytanie : jak ma wystawic mi
    > fakturę za napisany program bym nie musiał od tego dodatkowo płacić VATu.

    Przecież odsprzedajesz programy ?

  • 3. Data: 2002-08-29 12:40:00
    Od: "PB" <d...@u...priv.onet.pl>

    VATu.

    > Przecież odsprzedajesz programy ?

    póki co to kupuję pracę, i konieczność zapłacenia dodatkowo VAT od tej pracy
    zwiększa moje ryzyko finansowe - bo jeśli kupię tą pracę drożej o VAT, a nie
    osiągnę takiej sprzedaży programów jak bym chciał to ......

  • 4. Data: 2002-08-29 13:20:05
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

> [...]
    nie
    > osiągnę takiej sprzedaży programów jak bym chciał to ......

    OK, ale są jeszcze inne koszty, nie tylko zakupu tej usługi.
    Zgadzam się, że nie będzie rewelacyjnej płynności,
    ale tak to już jest :-(

  • 5. Data: 2002-08-30 13:12:55
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 29 Aug 2002 14:01:06 +0200), "PB"
    <d...@u...priv.onet.pl> był(a) napisał(a):

    >W dodatku jest płatnikiem podatku VAT i stąd pytanie : jak ma wystawic mi
    >fakturę za napisany program bym nie musiał od tego dodatkowo płacić VATu.

    a) udawać, że Ty napisałeś
    b) jemu przekazać środki za inne zadanie. Np. szkolenia są zwonione z
    vatu. Więc niech on Ci wystawi FV za szkolenie.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)