  • 1. Data: 2002-12-10 08:14:10
    Temat: Jak odliczyć składkę zdrowotną z DG od podatku w 2002r?
    Od: "Adam" <e...@g...pl>

    Etat + DG.
    Czy można będzie odliczyć skłądkę zdrowotną z tytułu działalności
    gospodarczej w PIT za rok 2002, analogicznie jak w latach poprzednich?
    Przecież od tego roku obowiązuje przepis o tym, że składkę zdrow., odliczać
    można tylko do 7,75% dochodu. Jeśli dochodu z DG nie było, to praktycznie
    cały limit zostanie wykorzystany poprzez dochody z pracy etatowej. Składka
    zdrow. z DG (około 100 zł na miesiąc) będzie więc NIEODLICZALNA! Czy dobrze
    myślę (I hope not) :(

    Adam

  • 2. Data: 2002-12-10 11:01:36
    Temat: Re: Jak odliczyć składkę zdrowotnš z DG od podatku w 2002r?
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > Etat + DG.
    > Czy można będzie odliczyć skłšdkę zdrowotnš z tytułu działalnoœci
    > gospodarczej w PIT za rok 2002, analogicznie jak w latach poprzednich?
    > Przecież od tego roku obowišzuje przepis o tym, że składkę zdrow.,
    > odliczać można tylko do 7,75% dochodu. Jeœli dochodu z DG nie było, to
    > praktycznie cały limit zostanie wykorzystany poprzez dochody z pracy
    > etatowej. Składka zdrow. z DG (około 100 zł na miesišc) będzie więc
    > NIEODLICZALNA! Czy dobrze myœlę (I hope not) :(

    Ten dochód z DG od którego licze się ograniczenie 7,5% to nie dochód
    rzeczywisty, a deklarowany na potrzeb ubezpieczeń czyli nie mniej niż
    60% czegoś tam (obecnie ponad 1200 zł miesięcznie)

  • 3. Data: 2002-12-10 12:10:06
    Od: "Adam" <e...@g...pl>

    Sorry, ale nie o to chodzi..
    Nie chodzi o wysokość składki z DG (to wiadomo..) ale o to, czy nadwyżkę
    składki (bo dochodów z DG praktycznie nie było, a składka musiała być
    płacona) może być w tym roku odliczona od podatku z pracy etatowej w PIT-36
    Anybody can help? Adam