  • 1. Data: 2002-12-10 09:18:55
    Temat: Definicja obrotu w DG
    Od: "Miko" <m...@y...com>

    Czy ktoś może mnie upewnić w definicji j.w.?
    Czy to jest suma przychodów i wydatków?
    Pozdr
    --
    <> Miko <>

  • 2. Data: 2002-12-11 21:50:31
    Temat: Re: Definicja obrotu w DG
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Miko wrote:
    > Czy ktoś może mnie upewnić w definicji j.w.?
    > Czy to jest suma przychodów i wydatków?

    Upewnić się nie da,bo tkwisz w błędzie.Tylko przychód: netto albo
    brutto-zależy od Twojego statusu.
    Jak chcesz założyć DG to się lepiej wstrzymaj i duuuużo czytaj.
    Jacek

    --
    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów

  • 3. Data: 2002-12-12 08:05:00
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości
    "....i duuuużo czytaj."
    > Jacek

    A ja tu tylko sprzątam, ale czy jest coś takiego jak obrót nie będący
    przychodem ?
    A.Rządkowski

  • 4. Data: 2002-12-13 16:25:08
    Od: "Miko" <m...@y...com>

    "Jacek" <c...@p...pl> wrote in message
    : Upewnić się nie da,bo tkwisz w błędzie.Tylko przychód: netto albo
    : brutto-zależy od Twojego statusu.
    No dobrze, ale jeżeli ktoś pyta się o obroty firmy A z firmą B - to też
    chodzi o przychód
    firmy A z faktur wystawianych firmie B?

    : Jak chcesz założyć DG to się lepiej wstrzymaj i duuuużo czytaj.
    Za późno ;-) Mam DG od 7 lat :))))
    Pozdr
    Miko

  • 5. Data: 2002-12-13 18:38:28
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Andrzej R. wrote:
    > A ja tu tylko sprzątam, ale czy jest coś takiego jak obrót nie będący
    > przychodem ?
    Jasne że jest,ale nie ma on nic wspólnego z podatkami-ot chociażby obrót
    w lewo,obrót ciał niebieskich,obrót wokół własnej osi,a na ulicy da się
    czasami usłyszeć jak "młodzież" mówi "wczoraj obróciłem taką fajną
    laskę" -:)))
    Jacek

    --
    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów

  • 6. Data: 2002-12-13 18:40:26
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Miko wrote:
    .
    > Za późno ;-) Mam DG od 7 lat :))))

    E, to chyba działasz w szarej strefie-:)) I to jest to.Masz to całe
    porąbane prawo w głębokim ...............
    Jacek

    --
    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów

  • 7. Data: 2002-12-13 22:08:04
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > w lewo,obrót ciał niebieskich,obrót wokół własnej osi,a na ulicy da się
    > czasami usłyszeć jak "młodzież" mówi "wczoraj obróciłem taką fajną

    Ja próbuję zrozumieć, ale to trudne ...
    Czy może w art. 2 ust. 3 , w art. 15 ustawy o podatku od towarów i usług
    chodzi o opozycję Jowisza w stosunku do Neptuna, a w poprzedniej wersji
    przed nowelizacją (nie Neptuna, a ustawy) chodziło o obrót jako przyczynę
    występowania sił Coriolisa na Plutonie ?
    I na poważniej : Wydaje mi się, że ustawa o PTU używa pojęcia obrotu,
    natomiast ustawa o PDoOF - przychodu. W PTU podstawą opodatkowania jest
    obrót. Spróbujmy porównać miesięczną sumę "przychody razem" z KPiR z
    zestawieniem (o ile takie prowadzimy) obrotu dla celów PTU w miesiącu, kiedy
    występuje zakup i przekazanie np na potrzeby RiR, czy też inne "ovatowane"
    przekazanie wewnętrzne. Wówczas przychód z KPiR nie będzie równy obrotowi za
    ten sam okres. Czyli wystąpi coś, co jest różnicą, a więc obrót (podstawa
    opodatkowania PTU) nie będący przychodem.
    Pytanie rozpoczynającego wątek dotyczyło "definicji obrotu w DG".
    Najprościej można przyjąć, że jeśli pojęcie "obrót" nie występuje w UoPDoOF
    (ew. OP) - to pytającemu chodziło o PTU. Ja przyjąłem stanowisko "wątpiące"
    nie mając pewności, czy pytający nie rozumie przypadkiem pojęcia "obrotu" w
    sensie potocznym - często utożsamianym z przychodem. Stąd moje takie "z
    przymrużeniem oka" pytanie z nadzieją, że pomoże ono rozpoczynającemu wątek
    SAMODZIELNIE dojść do jakiegoś wniosku (niekoniecznie tożsamego z moim).
    Ukłony :-) AR

  • 8. Data: 2002-12-13 22:09:01
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

  • 9. Data: 2002-12-14 11:59:14
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Andrzej R. wrote:
> [...]
    > pytanie z nadzieją, że pomoże ono rozpoczynającemu wątek SAMODZIELNIE
    > dojść do jakiegoś wniosku (niekoniecznie tożsamego z moim). Ukłony

    Pytający nie był uprzejmy sprecyzować pytania i dlatego Twoje
    "podejrzenie" że chodzi o obrót w sensie potocznym jest całkowicie
    zasadne.Ja też to tak odczytałem.Jednak pytającego wcięło i tak naprawdę
    nie roztrzygniemy tej kwestii,pozostając w domysłach co pytający chciał
    wiedzieć.
    Pozdrawiam
    Jacek

    --
    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów

  • 10. Data: 2002-12-16 08:08:11
    Od: "Miko" <m...@y...com>

    Chodziło mi oczywiście o formalną definicję, gdyż na lewo i prawo
    słowo obrót używane jest wieloznacznie (pomijam obroty ciał
    nie tylko niebieskich :) , itp.)
    Miko