  • 1. Data: 2004-01-21 17:22:54
    Temat: Jak postąpić w takiej sytuacji prawnej?
    Od: "Robert" <r...@p...gazeta.pl>

    Witam Serdecznie i proszę o pomoc !!!

    W roku 2003 realizowałem prace budowlane dla szczecińskiego developera .
    Po wykorzystaniu moich wszystkich możliwości finansowych i braku
    pieniędzy przez developera i braku zapłaty za kolejne etapy
    prac --developer
    rozwiązał umowę w trybie natychmiastowym i do dziś nie zapłacił.
    Sprawa jest w Sądzie i czeka na rozwiązanie. Z kolei Urząd Skarbowy
    po kontroli skarbowej rząda zapłaty podatku VAT za prace wykonane
    lecz nie potwierdzone wystawieniem faktury przeze mnie. Developer nie
    chciał się ze mną
    rozliczyć i odebrać fakturę . Poza tym bardzo wysokimi karami umownymi
    przez cały ten okres mnie szantażował po
    to abym nie wystąpił do Sądu. W KRS dowiedziałem się po czasie iż
    posiada pięć wyroków za niepłacenie swoim
    dostawcom. Proszę doradzić jak postąpić? Nie wiem co może zrobić z
    tym Urząd Skarbowy. Nie stać mnie
    na nienaliczony VAT ani na jakikolwiek inny podatek. JESTEM OBECNIE
    PRZEZ TEGO ZŁODZIEJA- bezrobotny.
    Jeśli mógłby mi ktoś doradzić dziś - to bardz,bardzo proszę, ponieważ
    na jutro muszę przygotować pismo po kontroli
    skarbowej.

    Z szacunkiem:
    Robert Kubanek
    r...@p...onet.pl
    Szczecin

  • 2. Data: 2004-01-21 22:22:47
    Temat: Re: Jak postąpić w takiej sytuacji prawnej?
    Od: "majura" <n...@s...com>

    niestety

    zaczynam od tego, by nie dać Tobie błędnego złudzenia, że wiele można w tej
    sytuacji pomóc

> [...]
    > Po wykorzystaniu moich wszystkich możliwości finansowych i braku
    > pieniędzy przez developera i braku zapłaty za kolejne etapy

    można to określić jako brak doświadczenia

    > Urząd Skarbowy po kontroli skarbowej rząda zapłaty podatku VAT
    > za prace wykonane lecz nie potwierdzone wystawieniem faktury przeze
    mnie.

    Rozumiem więc, że US zebrał stosowne dowody, a więc umowy, ewentualne
    potwierdzenia wykonania robót, dowiedział się o sprawie sądowej etc ?
    Jeśli tak to zgodnie z ustawa powstał obowiązek podatkowy niezależnie od
    faktu wystawienia bądź nie faktury.

> [...]
    tym
    > bardzo wysokimi karami umownymi przez cały ten okres mnie

    to już niestety nasuwało podejrzenia i pierwsze kroki jakie należało podjąć
    to zerwać współpracę.

    > W KRS dowiedziałem się po czasie iż posiada pięć wyroków
    > za niepłacenie swoim dostawcom. Proszę doradzić jak postąpić?

    legalnie to tylko sąd

    > Nie wiem co może zrobić z tym Urząd Skarbowy. Nie stać mnie
    > na nienaliczony VAT ani na jakikolwiek inny podatek.

    Możesz wnioskować o umorzenie lub rozłożenie na raty, ale znając życie
    pierwsze odpada, natomiast drugie jest prawdpodobne. Jak sądzę sankcji też
    nie unikniesz, z tym, że jak będą za wysokie, to w niektórych sytuacjach
    warto iść do sądu.
    Nie wiem o jakie kwoty chodzi, ale jeśli chodzi o istotne kwoty to sądzę, że
    warto znaleźć dobrego doradcę podatkowego albo prawnika, który ma
    doświadczenie w sprawach podatkowych, podejmując dalszą walkę. Jak widać nie
    posiadasz doświadczenia nt. spraw podatkowych, więc jesteś praktycznie
    bezbronny wobec US.

    Trudno coś doradzać nie znając szczegółów. Grupa dyskusyjna raczej w tej
    sytuacji niewiele Ci pomoże.

    > JESTEM OBECNIE PRZEZ TEGO ZŁODZIEJA- bezrobotny.
    > Jeśli mógłby mi ktoś doradzić dziś - to bardz,bardzo proszę, ponieważ
    > na jutro muszę przygotować pismo po kontroli skarbowej.

    Współczuję i życzę powodzenia

    pozdrawiam