  • 1. Data: 2004-01-21 17:14:43
    Temat: Faktury VAT zaslugi telekomunikacyjne a podpisy
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Faktury VAT za uslug telekomunikacyjne mozna wystawiac bez podpisu odbiorcy
    ( rozporzadzenie MF z dn. 22.03.2002 r. , poz. 268 Dz. U. Nr 27/2002.)

    Czy wszystkie uslugi telekomunikacyjne bez wyjatkow lapia sie pod to
    rozporzadzenie? AFAIK tak (chyba ze sie myle?)

    Wyczytalem kiedys, ze faktury takie nie musza byc wszystkie oddzielnie
    podpisane i wystarczy jesli podpis jest wydrukowany. Czy to prawda? Nie moge
    znalezc do tego podstawy prawnej:/

    Pytania powyzej wiaza sie z nastepujacym zagadnieniem. Mojklient zarzyczyl
    sobie abym mu fakture zamiast poczta wyslal normalnie mailem i zastanawiam
    sie czy moge to zrobic? Tzn on ma na mysli zapewne skan po prostu. Czy moge
    sobie rpzygotowac takie faktury w formie PDF na przyklad, wklejac tam podpis
    i pieczec wysylac do klientow mailem?

  • 2. Data: 2004-01-21 21:25:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jan 2004, Piwek wrote:

> [...]
    >+ podpisane i wystarczy jesli podpis jest wydrukowany. Czy to prawda? Nie moge

    Ty chyba żartujesz ? :)

    Dwie linijki niżej (w tymże rozporządzeniu):
    ++++
    2. Faktury wystawiane:

    1) nabywcom eksportowanych towarów i usług,
    2) uprawnionym przedstawicielstwom dyplomatycznym[...]
    3) nabywcom, na których rzecz dokonywana jest sprzedaż: energii
    elektrycznej i cieplnej, gazu przewodowego, usług telekomunikacyjnych i
    radiokomunikacyjnych oraz usług wymienionych w poz. 105 i poz. 125-128
    załącznika nr 3 do ustawy,

    - mogą nie zawierać danych określonych w § 35 ust. 1 pkt 2 i 13
    dotyczących nabywcy,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    a podpis osoby uprawnionej do wystawiania faktur może
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    być zastąpiony na fakturach wystawianych nabywcom,
    o których mowa w pkt 3, danymi umożliwiającymi
    identyfikację tej osoby.
    ---

    >+ Pytania powyzej wiaza sie z nastepujacym zagadnieniem. Mojklient zarzyczyl
    >+ sobie abym mu fakture zamiast poczta wyslal normalnie mailem i zastanawiam
    >+ sie czy moge to zrobic?

    Hm... :) - tego pewnie "zwalniający" nie przewidywali :), ale cóż...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-22 08:06:08
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

> [...]
    > być zastąpiony na fakturach wystawianych nabywcom,
    > o których mowa w pkt 3, danymi umożliwiającymi

    Przepraszam, doprawdy nie wiem jak ja to przeoczylem.

    > Hm... :) - tego pewnie "zwalniający" nie przewidywali :), ale cóż...

    Nie przewidzieli ale wynika z tego, ze nie ma przeszkod prawnych w wysylaniu
    faktur e-mailem (?).