  • 1. Data: 2008-06-26 15:33:35
    Temat: Jak rozliczac podatek VAT - liniowo czy na zasadach ogolnych
    Od: Wika <w...@g...com>

    Rozpoczynam jednosobowa dzialalnosc gospodarcza zajmujaca sie
    sprzedaza czesci komputerowych oraz sprzetu IT , ktora charakteryzuje
    sie tym iz w jednym miesiacu cos wyjdzie a w drugim juz nie.
    W trakcie rejestracji dzialalnosci w US zostalam poproszona o wybor
    formy rozliczenia VATu - czy bedzie to ksiazka przychodow i rozchodow
    rozliczana kwartalnie na zasadach ogolnych czy tez bedzie to ksiazka
    przychodow i rozchodow rozliczana kwartalnie - liniowo ?
    Jaka forme opodatkowania wybrac ?
    Ktora jest korzystniejsza dla mnie ?

  • 2. Data: 2008-06-26 15:48:08
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-06-26, Wika <w...@g...com> wrote:
> [...]
    > rozliczana kwartalnie na zasadach ogolnych czy tez bedzie to ksiazka
    > przychodow i rozchodow rozliczana kwartalnie - liniowo ?

    To nie dotyczy VATu, tylko podatku dochodowego.

    > Jaka forme opodatkowania wybrac ?
    > Ktora jest korzystniejsza dla mnie ?

    A to zależy jakie planujesz przychody i czy masz prawo do ulg.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2008-06-26 21:07:22
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Ogólnie (zamiast liniowego) się opłaca, jeżeli jesteś samotnym rodzicem względnie
    masz dochody mocno różne od dochodów
    małżonka.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-06-26 21:14:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jun 2008, Wika wrote:

> [...]
    > rozliczana kwartalnie na zasadach ogolnych czy tez bedzie to ksiazka
    > przychodow i rozchodow rozliczana kwartalnie - liniowo ?

    Mieszasz.
    Wybór KPiR oraz rozliczania tej KPiR kwartalnie to JEDNO.
    Wybór rozliczania tej KPiR liniowo to DRUGIE.
    Wybór kwartalnego rozliczania VAT to TRZECIE, z zastrzeżeniem iż "trzecie
    i pół" to wybór *bez* stosowania metody kasowej VAT!

    > Jaka forme opodatkowania wybrac ?
    > Ktora jest korzystniejsza dla mnie ?

    Nie wiemy.
    Poważnie :)
    Masz i tak do przeczytania "zestaw podstawowy", czyli tak na początek
    ze 3000 albo 4000 postów z różnych tematów z archiwym grupy :) (nie,
    NIE żartuję), to przy okazji dojdziesz, że nie ma prostej odpowiedzi.
    W zakresie "liniowego" istotna jest np. utrata uprawnienia do wspólnego
    rozliczania się z małżonkiem czy utrata tzw. "kwoty wolnej", czyli
    tych pięćset paru złotych podatku ktorego się nie płaci: trzeba
    wejść w drugi próg podatkowy aby się opłacało.
    I my NAPRAWDĘ nie wiemy, czy masz np. zamiar poinwestować w komputerownię
    czy sklep i wykorzystać prawo do zaliczenia 50 000 *euro* inwestycji
    w koszty...

    A co do kwartalnego rozliczenia VAT i dochodowego (każdego odrębnie!)
    też nie wiemy, czy stać Cię będzie na podatki *w razie* jak się
    odliczenia i płatnosci "rozjadą" z przychodami podatkowymi :]

    pzdr, Gotfryd
    (DG, KPiR liniowy kwartalny, VAT kwartalny niekasowy)

  • 5. Data: 2008-06-27 07:30:53
    Od: <s...@a...pl>

    > pzdr, Gotfryd
    > (DG, KPiR liniowy kwartalny, VAT kwartalny niekasowy)

    A gdzie info o ZUS?
    ;-)

  • 6. Data: 2008-06-27 09:53:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Jun 2008, s...@a...pl wrote:

    > A gdzie info o ZUS? ;-)

    No, kontrola na grupie ściślejsza niż podatkowa ;)

    pzdr, Gotfryd
    (jak wymieniono poprzednio i ZUS :))

  • 7. Data: 2008-06-28 18:28:53
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

> [...]
    > rozliczana kwartalnie na zasadach ogolnych czy tez bedzie to ksiazka
    > przychodow i rozchodow rozliczana kwartalnie - liniowo ?

    Rozpocznij na zasadach ogólnych rozliczenie miesieczne, potem mozesz zawsze
    zmienic.
    Po wybraniu liniowego rozliczenia i kwartalnych skladek mozna chyba wrócic
    dopiero po zakonczeniu roku.

    boropi