  • 1. Data: 2008-06-26 06:47:53
    Temat: Sprzedaż wyposażenia DG a kasa fiskalna
    Od: Tomek Wolszan <tomek@bez__addresu.pl>

    Mam mały problem i nie wiem co zrobić. Prowadzę jednoosobową DG na
    zasadach ogólnych, jestem płatnikiem VAT. Moimi klientami są wyłącznie
    firmy, dlatego nie posiadam kasy fiskalnej, ani nie planuje jej zakupu.

    3 lata temu kupiłem aparat cyfrowy, którego cena była < 3500zł, więc
    został wrzucony w całości w koszty. Nie jest środkiem trwałym. Chce go
    teraz sprzedać via Allegro, czyli odbiorcą będzie prawdopodobnie osoba
    fizyczna. Nie wiem jaki dokument sprzedaży wystawić.

    Czy mogę wystawić tej osobie tylko fakturę VAT ?

    Czytałem posty na grupach co otwieram jakiś wątek to ktoś twierdzi, że
    do 40 000 można, a drugim, że absolutnie nie, że trzeba przepuść przez
    kasę fiskalną. Z tego artykułu
    http://www.vat.pl/zwolnienia_i_wylaczenia_kasy_fiska
    lne_twoja_kasa_fiskalna_722.php
    wynika, że raczej kasa fiskalna.

    Jeśli kasa, to jak mam się tego aparatu pozbyć? Nie będę kupował kasy
    dla tego pojedynczego przypadku...

    Tomek

  • 2. Data: 2008-06-26 09:09:11
    Temat: Re: Sprzedaż wyposażenia DG a kasa fiskalna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jun 2008, Tomek Wolszan wrote:

    > Jeśli kasa, to jak mam się tego aparatu pozbyć? Nie będę kupował kasy dla
    > tego pojedynczego przypadku...

    Sprzedać przez pośrednika - DG które ma kasę.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-06-29 16:23:41
    Od: "MW" <n...@e...com>

    > 3 lata temu kupiłem aparat cyfrowy, którego cena była < 3500zł, więc
    > został wrzucony w całości w koszty.
    Miales prawo do odliczenia VAT naliczonego w cenie aparatu?

    > Jeśli kasa, to jak mam się tego aparatu pozbyć? Nie będę kupował kasy dla
    > tego pojedynczego przypadku...
    Eee... Przekazac pol roku temu na cele osobiste *), podarowac mamie i niech
    teraz mama sprzeda? Ktos widzi luke w moim rozumowaniu?

    *) jesli na pyt.1 odpowiesz "tak", to pewnie bedziesz musial zwrocic
    odliczony VAT
    http://www.vat.pl/wycofanie_z_firmy_wyposazenie_1637
    .php
    wiec impreza robi sie mniej oplacalna.