  • 1. Data: 2004-01-12 18:56:22
    Temat: Jak rozliczyć VAT
    Od: "MAKWI" <m...@t...pl>

    10.12.2003 wykupiłem z leasingu samochód osobowy za kwotę 10 tys zł netto +
    22% VAT. Otrzymałem na to fakturę VAT.
    Następnego dnia sprzedałem tenże samochód do salonu samochodowego za kwotę
    30 tys zł + 22% VAT. Jednakże jako podmiot gospodarczy nie mam prawa
    odliczać sobie VATu ani od zakupu ani od sprzedaży samochodów OSOBOWYCH w
    związku z powyższym sądziłem że różnica pomiędzy ceną sprzedaży BRUTTO i
    zakupu BRUTTO będzie dla mnie dochodem.
    Jednak moje biuro rachunkowe każe mi zapłacić VAT od sprzedaży samochodu
    ......??????????//

    Powiedzcie co robić z tym fantem???

  • 2. Data: 2004-01-12 19:53:47
    Temat: Re: Jak rozliczyć VAT
    Od: "majura" <n...@s...com>

    > Następnego dnia sprzedałem tenże samochód do salonu samochodowego za kwotę
    > 30 tys zł + 22% VAT.

    Jeżeli wystawiłeś fakturę VAT to jesteś zobowiązany zapłacić VAT niezależnie
    od sytuaji.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-01-12 20:38:05
    Od: "plissken" <p...@w...pl>

    > Jednak moje biuro rachunkowe każe mi zapłacić VAT od sprzedaży samochodu
    > ......??????????//

    Zwolnienie od VAT podlega sprzedaz towarow uzywanych w stosunku do ktorych
    nie przyslugiwalo sprzedajacemu prawo do obnizenia podatku naleznego o
    podatek naliczony (art. 7 ust.1 pkt 5 PTU). Takze, jezeli nie przyslugiwalo
    ci prawo do odliczenia VAT naliczonego przy nabyciu, tylko ksiegowales
    (biuro) brutto, to na grzyba wystawiales fakture VAT z 22% ? Mogles wystawic
    fakture VAT i sprzedac w stawce ZW. Przede wszystkim idz do swojego biura
    rach. i dowiedz sie dokladnie jak oni to ksiegowali. Jak tak jak mowisz to
    zarzuc im art. 4 pkt.7 i art.7 ust.1 pkt 5 PTU No i zobaczymy co powiedza. W
    koncu to za cos im placisz ;) Z tej sytuacji jest kilka wyjsc, moze da sie
    to jeszcze odkrecic.

    pozdrawiam,

    Marcin K.

  • 4. Data: 2004-01-12 21:09:44
    Od: "MAKWI" <m...@t...pl>

    Bogu dzięki(mam nadzieje) nie zdążyli jeszcze zaksięgowac tej faktury
    ponieważ zakup i sprzedaż odbyły się niemal tego samego dnia
    Może mógłbyś mi podsunąć te rozwiązania - byłbym wdzięczny:-)

  • 5. Data: 2004-01-12 21:12:52
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    > (biuro) brutto, to na grzyba wystawiales fakture VAT z 22% ? Mogles
    wystawic
    > fakture VAT i sprzedac w stawce ZW. Przede wszystkim idz do swojego biura

    Marcinie K,
    może zanim będziesz wygłaszał takie opinie, poczytasz ustawę ?
    (jak może zakwalifikować samochód jak rzecz uzywaną przez siebie
    po jednym dniu???)

    Darek SP2BZW

  • 6. Data: 2004-01-12 21:14:41
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    Użytkownik "MAKWI" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Bogu dzięki(mam nadzieje) nie zdążyli jeszcze zaksięgowac tej faktury
    > ponieważ zakup i sprzedaż odbyły się niemal tego samego dnia
    > Może mógłbyś mi podsunąć te rozwiązania - byłbym wdzięczny:-)

    niestety, płonne nadzieje...

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 7. Data: 2004-01-12 21:19:59
    Od: "MAKWI" <m...@t...pl>

    Prosze Was nie wojójcie się tylko poóżcie mi zaoszczędzić 6 tys zł VATu :-)

    Stawiam porządną wódke

    MAKWI

  • 8. Data: 2004-01-12 21:21:17
    Od: "plissken" <p...@w...pl>

    > Bogu dzięki(mam nadzieje) nie zdążyli jeszcze zaksięgowac tej faktury
    > ponieważ zakup i sprzedaż odbyły się niemal tego samego dnia
    > Może mógłbyś mi podsunąć te rozwiązania - byłbym wdzięczny:-)

    Najprosciej bedzie zabrac im oryginal, szybko zarchiwizowac najkrotsza droga
    do kosza wraz z kopia i wystawic dobra fakture na sprzedaz w stawce ZW.
    Pamietaj, zeby samochod miescil sie w aktualnej cenie rynkowej, ale to
    pewnie wiesz ;) Jezeli ten salon bedzie sie wzbraniac przed "podmiana" to
    mozesz powiedziec, ze faktura zostala wystawiona z bledna stawka i lepiej
    "podmienic" teraz niz pozniej skladac korekty czy cos w ten desen.

    Napisz co ci twoje biuro rachunkowe odpowiedzialo, jestem ciekaw - naprawde
    :)

    pozdrawiam,

    Marcin K.

  • 9. Data: 2004-01-12 21:24:17
    Od: "MAKWI" <m...@t...pl>

    Z ta podmianką może i dałoby radę - ale z tego co i ja wiem to ponoć aby móc
    sprzedaś samochód z VAT w stawce "zw" trzeba go użytkować przez 1/2 roku ???

  • 10. Data: 2004-01-12 21:53:51
    Od: "plissken" <p...@w...pl>

    > może zanim będziesz wygłaszał takie opinie, poczytasz ustawę ?

    Dariuszu Stefanie, czytalem ustawe. Jest w niej okreslony termin UZYWANIE. W
    tym konkretnym przypadku (leasing) samochod zostal oddany do uzytkowania
    przez finansujacego dla korzystajacego na podstawie umowy leasing etc, etc
    znacznie wczesniej. Ale ja moze jestem za cienki i niech sie wypowiedza
    osoby madrzejsze. A Twoje luzne i nic nie wnoszace do dyskusji pytanie o
    moja zdolnosc czytania mogles sobie spokojnie podarowac. Zamiast tego
    oczekuje rzeczowych argumentow.

    Jesli nie mam racji to przyznam Ci ja chetnie, ale czekam na konkretne
    argumenty,

    pozdrawiam

    Marcin K.