  • 1. Data: 2004-01-12 16:21:53
    Temat: Re: Podatek od najmu - było wiele razy - nie bijcie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2004, Jerzy H. wrote:

    >+ Witam

    Ja też. I zrób coś z kodowaniem, bo któryś program
    po drodze na widok: " charset=ISO-8859-1" generuje ładne
    wężyki. Ja np. nic nie widzę :[
    [...]
    >+ Teraz jest rok 2004 i sprawa wygl&#261;da tak, &#380;e pracuj&#281; i
    >+ mój pracodawca pobiera sobie zaliczk&#281; na podatek i w zwi&#261;zku
    >+ z tym mam obowi&#261;zek zg&#322;osi&#263; mu moje dodatkowe
    >+ &#378;ród&#322;o dochodu (owe 100 z&#322;/mies),

    Inaczej: masz mu zgłosić że nie ma ci odliczać nic od zaliczki.
    [...]
    >+ Teraz pytania:
    >+ 1. Czy zg&#322;oszenie pracodawcy, &#380;e mam dodatkowe
    >+ &#378;ród&#322;o dochodu jest obowi&#261;zkowe?

    Wywiedziono tu kiedyś że tak - z zastrzeżeniem jak wyżej.
    [...]
    >+ 2. Tak jak wspomnia&#322;em w sumie b&#281;dzie tego niewiele za rok,
    >+ czy to prawda &#380;e je&#380;eli nie przekrocz&#281; kwoty zwolnionej
    >+ od podatku to nie musz&#281; nic zg&#322;asza&#263; do US?

    AFAIK nieprawda.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2004-01-12 17:06:46
    Od: "Jerzy H." <j...@p...onet.pl>

    Witam

    > Ja też. I zrób coś z kodowaniem, bo któryś program
    Przepraszam za kodowanie - wysłałem z googla i on tak nabruździł.

    Teraz już po polsku

    > AFAIK nieprawda.

    Tuaj prosiłbym o wyjaśnienie. Na stronie
    http://www.podatki.hoga.pl/in_najem.asp przeczytać można:

    " Zaliczkę (...) wpłacasz od tego miesiąca, w którym dochód z najmu
    przekroczył kwotę nie powodującą obowiązku zapłaty podatku (w 2002 r. -
    2.727,16 zł). Zaliczkę za dalsze miesiące ustalasz odejmując od podatku
    należnego od początku roku sumę zaliczek za miesiące poprzedzające.

    Zrozumiałem to tak, że w moim przypadku nie przekroczę kwoty, więc przez
    cały rok nic nie zgłaszam.
    W rozliczeniu rocznym natomiast mam wszystko podsumować i po krzyku.
    Na podatkach sięnie znam więc proszę o potwierdzenie lub wyjaśnienie.

    Pozdrawiam
    Jerzy H.

  • 3. Data: 2004-01-12 22:43:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ cały rok nic nie zgłaszam.
    >+ W rozliczeniu rocznym natomiast mam wszystko podsumować i po krzyku.

    Możliwe że tak ma być :) - ale wtedy pojawia się kolejne pytanie:
    czy masz inne źródła dochodu (praca, emerytura...)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)