  • 1. Data: 2010-01-10 21:39:35
    Temat: Jak rozliczyc darowizne na budowe domu od rodzicow ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    Witam
    Rodzice i ja jestesmy posiadaczami dzialki w rownych czesciach.
    Prowadze inwestycje (tylko ja) jako budowa domu na tej dzialce.
    W jaki sposob rodzice moga mi przekazac jakas kwote (pomijajc temat
    nieopodatkowanej kwoty od rodzicow z darowizny) na budowe tego domu, aby
    oplacici jak najmniej podatkow ?
    Dodatkowa darowizna ? Dodac jakis udzial w domu rodzicom ? Potraktowac
    dodoatkowe poieniadze jako zagospodarowanie dzialki ?Czy jak ?

    Fantom

  • 2. Data: 2010-01-10 21:44:36
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>

    Fantom pisze:
    > W jaki sposob rodzice moga mi przekazac jakas kwote (pomijajc temat
    > nieopodatkowanej kwoty od rodzicow z darowizny) na budowe tego domu, aby
    > oplacici jak najmniej podatkow ?

    Nie pomijać nieopodatkowanej darowizny od rodziców :)
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.pl

  • 3. Data: 2010-01-10 21:47:04
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Nie pomijać nieopodatkowanej darowizny od rodziców :)

    Chodzi o to, ze ta kwota bezdie wieksza niz ta nieopodatkowana mozliwosc.

    Fantom
    ps. Ile jest podatku od takiej darowizny ?

  • 4. Data: 2010-01-10 21:47:37
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > Dodatkowa darowizna ? Dodac jakis udzial w domu rodzicom ? Potraktowac
    > dodoatkowe poieniadze jako zagospodarowanie dzialki ?Czy jak ?

    A mozna np jako pozyczka ? Ile jest % podatku od takiej operacji ?

    Fantom

  • 5. Data: 2010-01-10 22:21:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Fantom wrote:
> [...]
    > W jaki sposob rodzice moga mi przekazac jakas kwote (pomijajc temat
    > nieopodatkowanej kwoty od rodzicow z darowizny)

    A czemu chcesz pominąć nieopodatkowaną darowiznę od rodziców, skoro i
    milion w niej by sie zmieścił?

  • 6. Data: 2010-01-11 07:09:24
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>

    Fantom pisze:
    > Chodzi o to, ze ta kwota bezdie wieksza niz ta nieopodatkowana mozliwosc.

    Nie będzie. Jeśli tylko dopełnisz drobnych formalności (przelew,
    spowiedź w US), podatku nie będzie bez względu na kwotę.
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.pl

  • 7. Data: 2010-01-11 09:26:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Jan 2010, Fantom wrote:

    > Chodzi o to, ze ta kwota bezdie wieksza niz ta nieopodatkowana mozliwosc.

    Znaczy co, rodzice czy Ty nie masz konta bankowego?
    No to zawrzyjcie tę umowę u notariusza, też będzie zwolniona.

    FYI: akurat PiS, wcale nie podejrzewany o "ulgopodatkowość", wprowadził
    warunkowe, NIELIMITOWANE zwolnienie w darowiznach dla I grupy podatkowej.
    Warunkiem jest terminowe zgłoszenie do US.

    > ps. Ile jest podatku od takiej darowizny ?

    Zwolnionej??? Zero ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2010-01-11 16:51:44
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Znaczy co, rodzice czy Ty nie masz konta bankowego?
    > No to zawrzyjcie tę umowę u notariusza, też będzie zwolniona.

    Znaczy sie na pewno bedzie szlo przez konto.

    Fantom

  • 9. Data: 2010-01-11 16:52:20
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > A czemu chcesz pominąć nieopodatkowaną darowiznę od rodziców, skoro i
    > milion w niej by sie zmieścił?

    Nie czaje. Powaznie ?
    Zawsze wydawalo mi sei, ze jest to kwota rzdu 9 tys zl na osobe -
    nieopodatkowana.

    Fantom

  • 10. Data: 2010-01-11 16:53:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Fantom wrote:

    > Nie czaje. Powaznie ?
    > Zawsze wydawalo mi sei, ze jest to kwota rzdu 9 tys zl na osobe -
    > nieopodatkowana.

    ustawa o podatku od spadkow i darowizn. art 4A.
    Sporo spałeś w ostatnich latach.