  • 1. Data: 2010-01-11 12:49:30
    Temat: podsumowanie wedlug stawek
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Witam!
    Mam pytanie dotyczące podsumowania według stawek na fakturze
    Czy w tym podsumowaniu maja być sumy kwot vat z linni z rozbiciem na stawki
    czy ma być na nowo wyliczony vat po uprzednim zsumowaniu kwot brutto (przy
    zalozeniu ze w tyl liczymy) ?

    Przy drugim przypadku przewaznie będzie roznica groszowa (jak się porowna z
    liniami sprzedazy), bardziej logiczny wydaje mi się pierwszy
    i taki tez zastosowalem w programie, teraz zgłosiła sie osoba której
    księgowa mowi że ma być liczony od sumy brutto a nie zsumowany vat,
    i teraz kurde nie wiem czy wypuscic szybko nowa wersję z innym wyliczaniem w
    podsumowaniu czy zignorowac ten fakt bo
    takie i takie rozwiaznie jest dobre.

    Czyli przy pozycjach (wszedzie 22% vat)

    Pierwszy przypadek :

    1. 12 zł brutto vat wychodzi: 2,16
    2. 9,80 zł brutto vat wychodzi:1,77
    3. 11,95 zł brutto vat wychodzi:2,15
    4. 8 zł brutto vat wychodzi:1,44

    Co daje sume vat po zsumowaniu 7,52
    i taka kwota znajduje się na fakturze przy sumie wedlug 22%

    Od ceny brutto w danej linni tak jest liczony VAT
    (na pierwszym przykładzie) 12 zl * 22 = 264 zł (po zaokrągleniu) / 122 =
    2.16339(.) po zaokragleniu vat = 2.16

    według księgowej powinno być suma brutto pozycji dla 22% = 12+9,80+11,95+8 =
    41,75
    i teraz wyliczony podatek

    czyli drugi przypadek :

    41,75 zł * 22 = 918,50 /122 = 7,52868(...) po zaokragleniu vat = 7,53

    czyli o grosz więcej niż przy pierwszej sytuacji i na chlopski rozum inny
    niz w rzeczywistosci,

    który sposob jest prawidlowy?

  • 2. Data: 2010-01-11 13:05:38
    Temat: Re: podsumowanie wedlug stawek
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    dobra mam z rozporzadzenia od 'sumy wartosci' , kurwa co za debilizm.

    dobra zmieniam ..

  • 3. Data: 2010-01-11 13:06:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-01-2010 o 13:49:30 wspolna-flaszka.pl

> [...]
    > stawki
    > czy ma być na nowo wyliczony vat po uprzednim zsumowaniu kwot brutto

    Ale wiesz że sposobów jest co najmniej 3, a Gotfryd chyba twierdzi że
    nawet 5 ?

    Zerknij tu: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2008/1337.htm

    § 5.3.
    Sprzedawca może określić w fakturze również kwoty podatku
    dotyczące wartości sprzedaży poszczególnych towarów i usług
    wykazanych w tej fakturze; w tym przypadku łączna kwota
    podatku może być ustalona w wyniku podsumowania jednostkowych kwot podatku.

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-01-11 13:13:49
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    wykazanych w tej fakturze; w tym przypadku łączna kwota
    podatku może być ustalona w wyniku podsumowania jednostkowych kwot podatku.

    a czy na fakturze musze zamieszczac wtedy kwoty stawek vat przy towarach ?
    bo faktura wyglada tak ze jest
    cena jednostkowa (brutto) ilosc, stawka vat w procentach, wartosc brutto

    a dopiero w podsumowaniu zsumowany vat (vat jest naturalnie liczony na
    biezaco i siedzi w bazie przy pozycjach , stad latwiej mi zsumowac)

    czy przepis ten ma zastosowanie tylko wtedy gdy przy stawce vat w linii
    znajduje sie także kwota vat dla tej linii ?

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-01-11 13:19:13
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:hif86j$bu7$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    >
    > czy przepis ten ma zastosowanie tylko wtedy gdy przy stawce vat w linii
    > znajduje sie także kwota vat dla tej linii ?

    dobra z przepisu wynika ze musza byc kwoty podatku wiec kwoty podatku w
    wydrukach dopisze i bedzie gitara, ale
    poprawcie mnie jakby to nie bylo wymagane

  • 6. Data: 2010-01-11 13:45:39
    Temat: [offtopic] Re: podsumowanie wedlug stawek
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-11 14:19, wspolna-flaszka.pl wrote:
    > dobra z przepisu wynika ze musza byc kwoty podatku wiec kwoty podatku w
    > wydrukach dopisze i bedzie gitara, ale
    > poprawcie mnie jakby to nie bylo wymagane

    Czy odkrywasz właśnie eXtreme Programming w wersji lite (to znaczy bez
    testów jednostkowych i bez programowania w parach)? :-P

    Piotrek

  • 7. Data: 2010-01-11 13:56:42
    Temat: Re: [offtopic] Re: podsumowanie wedlug stawek
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-01-2010 o 14:45:39 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Czy odkrywasz właśnie eXtreme Programming w wersji lite (to znaczy bez
    > testów jednostkowych i bez programowania w parach)? :-P

    No jak to, jakoś_ jest naważniejsza ;)

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-01-11 14:05:03
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-11 14:56, Tomek wrote:

    > No jak to, jakoś_ jest naważniejsza ;)

    W to nie wątpię.

    Co zresztą widać doskonale po eXreme Legislacji ...

    Przy czym IMHO tam poszli nawet jeszcze dalej, nawet klient końcowy nie
    jest im do niczego potrzebny ;-)

    Piotrek

  • 9. Data: 2010-01-11 14:06:20
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-11 14:56, Tomek wrote:

    > No jak to, jakoś_ jest naważniejsza ;)

    W to nie wątpię.

    Co zresztą widać doskonale po eXtreme Legislacji ...

  • 10. Data: 2010-01-11 14:11:15
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Czy odkrywasz właśnie eXtreme Programming w wersji lite (to znaczy bez
    > testów jednostkowych i bez programowania w parach)? :-P

    Ty sie smiej ale swego czasu robilem program dla firmy na pelnej ksiegowosci
    i testowanie np
    wdrozenie plat/wyplat (kasa wplaci, wyplaci itp), z blokadami przy pracy na
    wielu stanowiskach polegalo na tym
    ze zaraz po skompilowaniu program trafil na stanowiska i ludzie zaczeli
    zaraz po wyjsciu nowej wersji korzystac.
    (zero testow, nie było czasu, ale na szczescie wszystko dobrze dzialalo)