  • 1. Data: 2011-01-21 13:27:37
    Temat: Jak sensownie podzielić auto.
    Od: zly <b...@N...fm>

    Witam
    Dziewczyna ma auto zarejestrowane na nią. Będzie pewnie niedługo zmieniać
    prawko i dowód rejestracyjny, bo zmieniała adres zameldowania.
    Czy da się sensownie zrobić coś takiego, żeby przy okazji tych operacji
    zrobić ze mnie współwłaściciela i w dowodzie rejestracyjnym wpisać mnie?
    Nie jesteśmy małżeństwem, więc przy darowiźnie trzeba by zapłacić podatek.
    Czy są jeszcze jakieś przeszkody i czy w ogóle da się zrobić coś takiego
    bez kosztów (pomijając koszt rejestracji)?
    --
    marcin

  • 2. Data: 2011-01-21 16:22:06
    Temat: Re: Jak sensownie podzielić auto.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/21/2011 7:27 AM, zly wrote:
> [...]
    > Czy są jeszcze jakieś przeszkody i czy w ogóle da się zrobić coś takiego
    > bez kosztów (pomijając koszt rejestracji)?

    A ile ten samochód jest warty?

  • 3. Data: 2011-01-21 18:42:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    zly wrote:

    > Czy da się sensownie zrobić coś takiego, żeby ...
    > zrobić ze mnie współwłaściciela i w dowodzie rejestracyjnym
    > wpisać mnie?

    Ale po co?

  • 4. Data: 2011-01-21 22:09:56
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 10:22:06 -0600, witek napisał(a):

    > A ile ten samochód jest warty?

    Z tego co patrzę na allegro to jakieś 7-8 tys.
    --
    marcin

  • 5. Data: 2011-01-21 22:13:06
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 19:42:20 +0100, cef napisał(a):
    > Ale po co?

    Nie zagłębiając się w szczegóły: ja jestem użytkownikiem auta i chciałbym
    by ktoś kto ogląda dowód nie widział innego nazwiska :)

    --
    marcin

  • 6. Data: 2011-01-21 22:21:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/21/2011 4:09 PM, zly wrote:

    > Z tego co patrzę na allegro to jakieś 7-8 tys.

    darowizny do 4 tys sa zwolnione z podatku.
    jeśli nic innego nie planujecie sobie darowywac przez nastepnych 5 lat,
    albo przez poprzednich 5 lat niczego sobie nie darowywaliscie, to połowa
    samochodu warta 4 tys nie rodzi nawet koniecznosci składania
    czegokolwiek do urzedu skarbowego.

  • 7. Data: 2011-01-21 22:56:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jan 2011, zly wrote:

    > Nie zagłębiając się w szczegóły: ja jestem użytkownikiem auta i chciałbym
    > by ktoś kto ogląda dowód nie widział innego nazwiska :)

    Czegoś zapomniałeś w pierwotnym poście: chcesz, żeby wpisać TYLKO CIEBIE.
    A to co innego niż "wpisać mnie" (bez "tylko").

    W kwestii: "czy można", to zaaplikuję standardowy link do skręcania na
    rondzie, uprzedzam ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-01-22 08:57:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    zly wrote:

    > Nie zagłębiając się w szczegóły: ja jestem użytkownikiem auta i
    > chciałbym by ktoś kto ogląda dowód nie widział innego nazwiska :)

    Nie zagłębiając się w szczegóły, to akurat tego nie osiągniesz
    w ten sposób.

  • 9. Data: 2011-01-22 17:13:01
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 16:21:30 -0600, witek napisał(a):

    > darowizny do 4 tys sa zwolnione z podatku.

    Ok, a co w przypadku kiedy US uzna, że auto było warte więcej? Jakie są
    kryteria?

    --
    marcin

  • 10. Data: 2011-01-22 17:15:45
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 23:56:03 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Czegoś zapomniałeś w pierwotnym poście: chcesz, żeby wpisać TYLKO CIEBIE.
    > A to co innego niż "wpisać mnie" (bez "tylko").

    Fakt :) Idealnie jakbym był tylko ja, druga opcja mniej mnie interesuje,
    ale jako ostateczność też biorę pod uwagę.

    > W kwestii: "czy można", to zaaplikuję standardowy link do skręcania na
    > rondzie, uprzedzam ;)

    A muszę się przyznać, że nie znam :)
    --
    marcin