  • 1. Data: 2011-01-21 13:18:38
    Temat: zezwolenie dewizowe
    Od: "Krystyna z gazowni" <k...@w...pl>

    Art. 101.1. KKS podaje:
    "Rezydent, który bez wymaganego zezwolenia dewizowego albo wbrew jego
    warunkom dokonuje płatności lub ją przyjmuje lub dokonuje transferu w
    obrocie dewizowym bez pośrednictwa uprawnionego banku, podlega karze grzywny
    do 480 stawek dziennych."

    w związku z tym mam pytanie:
    - co to jest to wymagane zezwolenie dewizowe i do czego ono uprawnia?
    - jaki bank jest uprawnionym do obrotu dewizowego?
    - co to jest stawka dzienna ai ile wynosi?

  • 2. Data: 2011-01-21 16:13:46
    Temat: Re: zezwolenie dewizowe
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik "Krystyna z gazowni" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Art. 101.1. KKS podaje:

    http://www.arslege.pl/1261/materialy-edukacyjne/1457
    /prawo-dewizowe/

  • 3. Data: 2011-01-21 16:18:19
    Od: "gri" <s...@a...er>

    http://prawo-dewizowe.blogspot.com/

  • 4. Data: 2011-01-21 18:59:24
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 21.01.2011 14:18, Krystyna z gazowni wrote:
> [...]
    > - co to jest to wymagane zezwolenie dewizowe i do czego ono uprawnia?
    > - jaki bank jest uprawnionym do obrotu dewizowego?

    Zobacz ustawę prawo dewizowe oraz rozporządzenie do niej, o ogólnych
    zezwoleniach dewizowych:

    1178 (tekst
    ujednolicony)

    0597&min=1

    Co do szczegółów, to musiał(a)byś zadać konkretne pytanie.

    > - co to jest stawka dzienna ai ile wynosi?

    Tyle, ile po uważaniu sądu (tudzież oprawcy skarbowego) wynosi twój
    dzienny budżet.

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2011-01-22 14:02:40
    Od: "Krystyna z gazowni" <k...@w...pl>

    Użytkownik "tomek" napisał:

    > Zobacz ustawę prawo dewizowe oraz rozporządzenie do niej, o ogólnych
    > zezwoleniach dewizowych:
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2002141
    1178 (tekst
    > ujednolicony)
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2009069
    0597&min=1 Co do
    > szczegółów, to musiał(a)byś zadać konkretne pytanie.

    to obszerne ustawy i do ich zdrozumienia trzeba niee lada prawnika, mnie
    chodzi o to czy dzisiaj do posługiwania się obcymi walutami trzeba jakichś
    specjalnych zezwoleń jak za komuny i płacenie jakichś haraczy pewnym bankom
    jak za komuny?

    czy ja posiadajac własne dewizy nie mogę nimi legalnie obracać?

  • 6. Data: 2011-01-22 14:38:27
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 22.01.2011 15:02, Krystyna z gazowni wrote:

> [...]
    > pewnym bankom jak za komuny?
    >
    > czy ja posiadajac własne dewizy nie mogę nimi legalnie obracać?

    Ja nie jestem nie lada prawnikiem a odpowiedź na podobne pytania tam
    znalazłem.

    --
    Tomek