  • 21. Data: 2010-11-25 21:40:07
    Temat: Re: Jak się liczy składkę na ubezpieczenie społeczne?
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Papuso Smerfo" <ryży@kominiasz.eu> napisał w wiadomości
    news:icm3s3$bhs$2@news.onet.pl...

    > połowa składki rentowej to nie przypadkiem 6.5% zamiast 1.5%?
    > czyżby aż tak się zmieniło?:O)

    Ano tak sie porobiło ze dwa lata temu że rentowe nie popołowie idze.
    Pracownik płaci 1,5% a zakład dorzuca 4,5%
    Wygląda na to że zus juz na prostą wyszedł i mu kasa niepotrzebna no bo
    innego powodu obniżenia składki nie widzę.

    --
    PawełJ

  • 22. Data: 2010-11-25 21:49:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Nov 2010, pawelj wrote:

    > Wygląda na to że zus juz na prostą wyszedł i mu kasa niepotrzebna no bo
    > innego powodu obniżenia składki nie widzę.

    No ja widzę - składka celowa powinna być celowa, a nie rozdawana
    na inne potrzeby.
    Jeśli chciałeś napisać, że rząd/posłowie powinni byli zwiększyć
    składkę społeczną, to bym przynajmniej rozumiał co masz na myśli.
    Stan, w którym na ubezpieczenie rentowe zbiera się wiele więcej
    niż faktycznie potrzeba (mimo, że .pl przoduje w udziale "rentowców"
    w Europie!) był jakby nie patrzeć chory.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2010-11-25 22:23:24
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

> [...]
    > niż faktycznie potrzeba (mimo, że .pl przoduje w udziale "rentowców"
    > w Europie!) był jakby nie patrzeć chory.

    Przyznam szczerze, że nie śledzę na bierząco ile wpływa na ub renotwe i ile
    rent jest wypłacane, natomiast pamiętam jakąś wypowiedź z końca tamtego
    roku, że przez obniżenie składek rentowych zabraknie ileś tam miliardów zł.

    --
    Pawełj

  • 24. Data: 2010-11-26 00:49:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [...]
> [...]
    > że przez obniżenie składek rentowych zabraknie ileś tam miliardów zł.

    Bo to widać mówił typowy polityk, do tego polski :>
    Tak, BRAKNIE ileś tam miliardów.
    Ale NIE W TEJ KASIE!

    Jak rozumiem, uważasz, że jak Ci np. OC samochodu (z tytułu uzyskania
    ulg) spadnie o 100 zł, zaś opłaty za ogrzewanie wzrosną o 200 zł rocznie
    (optymista ze mnie, nie? ;)) to grunt żebyś 100 zł więcej wpłacił,
    i o to żeby ubezpieczyciel Ci składkę o 100 zł obniżył walczyć
    nie będziesz? ;)

    Czy nie widzisz:
    1. absurdu sytuacji przelewania "pieniędzy rentowych" na "pieniądze
    emerytalne"
    2. awantury politycznej która wyniknie, jak jakiś inny polityk postanowi
    rzucić tekstem że "okradają rencistów, zabierając im pieniądze
    ze składek na inne cele"? (co akurat byłoby prawdą i spowodowałoby
    jedynie pogłębienie dziury)

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2010-11-26 23:00:55
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > Czy nie widzisz:
    > 1. absurdu sytuacji przelewania "pieniędzy rentowych" na "pieniądze
    > emerytalne"
    Absurd może i to jest, ale jeżeli obniżają na rentowe a brakuje na
    emerytalne to logiczne by było żeby tą obniżką załatać część braków.
> [...]
    > rzucić tekstem że "okradają rencistów, zabierając im pieniądze
    > ze składek na inne cele"? (co akurat byłoby prawdą i spowodowałoby
    Trzeba by tu spory wątek rozpisać, żeby to ogarnąć...
    Tyle że to może się zrobić wątek polityczny a to nie jest wskazane :)

    --
    pozdrawiam
    paweł