    From: "POdatnik" <J...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Jak się rozliczyć z POdatków
    Date: Sat, 14 Jun 2014 11:22:15 +0200

    Witam. W obecnych czasach cwaniaków prywaciarzy, dość często zdarzają się
    problemy z rozliczeniem podatkowym. Pracodawca zapłacił inny podatek niż to
    wynikało z czasu pracy, lub rodzaju umowy, lub nie przysłał PIT11.
    W końcu zadałem pytanie na piśmie do dwóch US, jak mam się rozliczyć w
    sytuacji gdy pracodawca nie wysłał pit11, oraz nie opłacił żadnych składek
    do ZUS i US a dowodów wypłaty pieniędzy brak, bo wypłata do ręki.

    Do dzisiaj nie dostałem żadnej pisemnej odpowiedzi z US !!!
    Wprawdzie z jednego US był telefon że 'na gębę' pomogą mi wypełnić PITa, ale
    to co mi tam radzono przyprawiło mnie o zawrót głowy, bo kobita radziła mi
    jako pracownikowi zapłacenie podatków, podczas gdy w obecnym systemie
    pracownik nie ma takiej możliwości, następnie radziła wpisać otrzymaną kwotę
    jako przychód w innych dochodach a nie w dochodach z pracy, oraz wiele
    podobnych głupot, tak że aż się za głowę złapałem nad wiedzą i kompetencjami
    urzędników skarbowych.
    Brak jakiejkolwiek odpowiedzi na pismo, świadczy o tym że US ma dosłownie
    gdzieś przekręty podatkowe pracodawców kombinatorów, albo problem jest dla
    nich tak skomplikowany że nie potrafią na niego odpowiedzieć, samemu łamiąc
    przy okazji prawo, bo mają obowiązek odpowiedzi na pismo w określonym czasie
    (zdaje się miesiąc)