  • 1. Data: 2004-07-25 17:56:48
    Temat: Jak się wycofać z faktury zaliczkowej?
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    Witam,

    otrzymałem zaliczkę na poczet usługi, od osoby nieprowadzącej działalności
    gospodarczej. Wklepałem sprzedaż do kasy i wystawiłem fakturę zaliczkową.
    Klient się niestety wycofał i uzgodniliśmy 100% zwrotu pieniędzy. Jak to
    teraz w papierach odkręcić, żeby nikt nie miał do mnie pretensji? To dosyć
    spora kasa była. Po prostu faktura korygująca sprzedaż do zera? Moim
    zdaniem akurat zaliczki są dosyć 'czyste' przy takich korektach, bo
    przecież nie doszło (jeszcze) do zdarzenia gospodarczego, więc musi być
    możliwość zwrotu zaliczki, bo o ile nie umówiono się inaczej, nie ma
    podstaw do jej zatrzymania! Gorzej by było przy normalnej sprzedaży.
    Co myślicie?

    P.S. Czy zaliczki rejestruje się kasą, czy też rejestruje się całość zapłaty
    dopiero w momencie powstania obowiązku podatkowego, czyli po wykonaniu
    usługi?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2004-07-25 22:03:34
    Temat: Re: Jak się wycofać z faktury zaliczkowej?
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Samotnik" napisał w wiadomości :
> [...]
    > teraz w papierach odkręcić, żeby nikt nie miał do mnie pretensji?
    Po prostu faktura korygująca sprzedaż do zera?

    Moim zdaniem FK oraz dla 'wzmocnienia FK';) dobrze byloby dodatkowo spisac
    pisemne porozumienie stwierdzające, ze : 1. Zleceniodawca wycofuje sie ze
    zlecenia i umowa o wykonanie zostaje rozwiązana.2. usługa nie zostala
    wykonana, ani w całosci ani w czesci 3. wpłacona zaliczka podlega zwrotowi w
    całosci, 4.podpiąc pokwitowanie odbioru zaliczki przez niedoszłego Klienta
    lub przelew, całosc ad acta 'na wszelki wypadek';)
    weronika