  • 1. Data: 2004-07-25 17:31:48
    Temat: Podatek a faktura vat
    Od: endrioo <e...@i...pl>

    Witam...
    Mam taki mały, nurtujacy mnie problem... Mianowicie, znajomy załatwił mi
    fakturę vat za pobyt dziecka na kolonii (potrzebna do otrzymania
    częściowego zwrotu kosztów z socjala). Faktura opiewa na kwote ok 1100 zł,
    a podatku (7%) wychodzi ok 70 zł. Wystawca faktury twierdzi, ze mam mu
    zwrócić ok 280 zł za podatki jakie on ma z tytułu wystawienia tej faktury
    zapłacić. Zatem, czy płaci on coś jeszcze oprócz wymienionego na fakturze
    7% podatku vat? Czy po prostu nie mówiac mi o tym, chce sobie trochę przy
    okazji zarobić? Ja tego zwrotu dostałbym niewiele i gdy zapłacę taką
    prowizję za fakturę, to trochę to się minie z celem...

    --
    pozdrawiam...

  • 2. Data: 2004-07-25 17:43:04
    Temat: Re: Podatek a faktura vat
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <e...@i...pl> napisal(a):
> [...]
    > okazji zarobić? Ja tego zwrotu dostałbym niewiele i gdy zapłacę taką
    > prowizję za fakturę, to trochę to się minie z celem...

    On jeszcze podatek dochodowy musi od takiej faktury zapłacić.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-07-25 17:48:17
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <e...@i...pl> napisal(a):
> [...]
    > okazji zarobić? Ja tego zwrotu dostałbym niewiele i gdy zapłacę taką
    > prowizję za fakturę, to trochę to się minie z celem...

    A tak swoją drogą - ile dostaje się refundacji za takie wczasy? To jest
    procent, limit, czy jedno i drugie razem?

  • 4. Data: 2004-07-25 18:38:43
    Od: endrioo <e...@i...pl>

    Dnia Sun, 25 Jul 2004 17:48:17 +0000 (UTC), Samotnik
    <s...@s...eu.org> napisał:

    > A tak swoją drogą - ile dostaje się refundacji za takie wczasy? To jest
    > procent, limit, czy jedno i drugie razem?

    Procent, w zaleznosci od dochodow na czlonka rodziny. Od 20 do 80%. Raz w
    roku. W moim przypadku 40%.
    A wracajac do podatku, to ile on tego dochodowego musi zapłacić, bo
    wychodziloby ok 17% ?

    --
    pozdrawiam...

  • 5. Data: 2004-07-25 18:39:17
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 25 Jul 2004 19:31:48 +0200, endrioo <e...@i...pl>
    wrote:

    >Mianowicie, znajomy załatwił mi
    >fakturę vat za pobyt dziecka na kolonii
    czy to dziecko bylo na tej kolonii czy nie?
    bo "zalatwil" mozna rozumiec dwojako.
    jezeli bylo to chyba juz wszystko oplacone zostalo przed kolonia,
    rowniez podatki... wiec jakie 280 zl ?

    no jezeli nie bylo to sie zaraz odezwa specjalisci od dokumentowania
    nieistniejacych zdarzen :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 6. Data: 2004-07-25 19:04:15
    Od: endrioo <e...@i...pl>

    Dnia Sun, 25 Jul 2004 20:39:17 +0200, WAM <n...@n...nopl.pl> napisał:

> [...]
    > rowniez podatki... wiec jakie 280 zl ?
    >
    > no jezeli nie bylo to sie zaraz odezwa specjalisci od dokumentowania

    dlatego 'zalatwił', bo dziecko było na kolonii wirtualnie ;-) A za fakture
    dopiero przyszło zapłacić...

    --
    pozdrawiam...

  • 7. Data: 2004-07-25 19:11:17
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <e...@i...pl> napisal(a):

    > Procent, w zaleznosci od dochodow na czlonka rodziny. Od 20 do 80%. Raz w
    > roku. W moim przypadku 40%.
    > A wracajac do podatku, to ile on tego dochodowego musi zapłacić, bo
    > wychodziloby ok 17% ?

    1100 brutto to ok. 1030 zł netto. Zakładając dochodowy na poziomie 19%,
    to netto bez dochodowego jest 865 zł, czyli 165 zł. Razem 235 zł
    podatku. 280 to zatem nieco więcej, ale może ma jeszcze jakieś koszta?
    Albo płaci więcej dochodowego, co też jest możliwe. Albo musiał opłacić
    ubezpieczenie NNW bo jakaś ustawa nakłada na niego taki obowiązek itp.
    Nie oczekuj, że ktoś Ci wystawi lewą fakturę i jeszcze do tego dopłaci.
    Ciesz się, że z moich podatków (bo pewnie w budżetówce pracujesz, nie?)
    ktoś Wam wczasy funduje.
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2004-07-25 19:39:07
    Od: endrioo <e...@i...pl>

    Dnia Sun, 25 Jul 2004 19:11:17 +0000 (UTC), Samotnik
    <s...@s...eu.org> napisał:

> [...]
    > Albo płaci więcej dochodowego, co też jest możliwe. Albo musiał opłacić
    > ubezpieczenie NNW bo jakaś ustawa nakłada na niego taki obowiązek itp.

    Dzięki za wyczerpujące info.... Z grubsza by tak wychodziło... W zeszłym
    roku jak brałem za wczasy płaciłem tylko za vat, więc stąd moje
    niejasnosci...

    > Nie oczekuj, że ktoś Ci wystawi lewą fakturę i jeszcze do tego dopłaci.
    > Ciesz się, że z moich podatków (bo pewnie w budżetówce pracujesz, nie?)
    > ktoś Wam wczasy funduje.

    Absolutnie nie oczekuję, że ktoś za mnie będzie dopłacał. W budzetowce nie
    pracuje, ale socjal mamy ok i raczej wychodzi on z zyskow firmy, nie z
    podatkow obywateli :-)

    --
    pozdrawiam...

  • 9. Data: 2004-07-26 08:29:56
    Od: "artur" <a...@W...gazeta.pl>

    endrioo <e...@i...pl> napisał(a):

    > dlatego 'zalatwił', bo dziecko było na kolonii wirtualnie ;-) A za fakture
    > dopiero przyszło zapłacić...

    IMO gość nie ma żadnych podstaw do pobrania 280 zł "z tytułu podatków" [chyba
    że jest to prowizja za "załatwienie faktury ;)]

    Jedynie VAT jest podatkiem takiego typu, że jego ciężar ponosi nabywca
    (dlatego na fakturze VAT masz kwote netto + VAT i jako nabywca placisz za
    wszystko, abstrahuję od tego czy jako podatnik VAT masz prawo do późniejszego
    odliczenia). Natomiast podatek dochodowy jest podatkiem bezpośrednim.
    Podatnik opodatkowany tym podatkiem płaci go sam, z własnych środkó. Nie ma
    mowy o przenoszeniu jego ciężaru na nabywcę. Tak samo jest np. z podatkiem od
    nieruchomosci czy PCC.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 10. Data: 2004-07-26 08:39:24
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <a...@W...gazeta.pl> napisal(a):

> [...]
    > mowy o przenoszeniu jego ciężaru na nabywcę. Tak samo jest np. z podatkiem od

    Coś nie trybisz ;-) Facet dostał lipną fakturę tylko po to, aby mógł
    dostać refundację, nie zapłacił kwoty na niej wymienionej, natomiast wystawca
    chce odzyskać podatki, które w związku z tym musi zapłacić.
    --
    Samotnik