  • 1. Data: 2006-02-09 23:33:21
    Temat: Jak sprawdzic kontrahenta ??
    Od: Marsjusz <m...@o...pl>

    Witajcie

    Do remontu biura wynajalem firme (jednoosobowa dz. gosp.).
    Po zakonczeniu prac gosc wystawil fvat, ksiegowa zaczela amortyzowac itd.
    W miedzyczasie zamowilem u goscia kuchnie, juz prywatnie. Od tego
    momentu zaczely sie problemy, budowa trwa 3 miesiace, gosc mnie unika.
    Popadl w jakies dlugi, zabrali mu auto w leasingu, a kuchni jak nie
    widac tak nie widac.
    Pogryzlem sie z nim, ale jeszcze nie zdecydowalem sie na zerwanie umowy
    i kroki do Rzecznika Praw Konsumenta, a w konsekwencji do sadu.
    "Firma" okazala sie nieuczciwa.
    I zaczalem sie martwic o ... wystawiona fakture za remont biura.

    Jak moge sprawdzic, czy wystawiona przez niego faktura zostala ujeta w
    jego rejestrze sprzedazy VAT ??
    A co za tym idzie czy ja mialem prawo odpisac taka fakture ??

    Chce zwrocic sie do niego na pismie o przedstawienie potwierdzonej kopii
    rejestru sprzedazy VAT i deklaracji VAT;owskiej.

    Dam sobie palec odciac, ze w ogole mi nie odpowie na moje pismo.

    Co moge zrobic ??
    Moze sprowokowac kontrole skarbowa ??
    Czy sa jakies mozliwosci zweryfikowania jego dokumentacji ??

    Pozdr.
    Mariusz

  • 2. Data: 2006-02-09 23:45:49
    Temat: Re: Jak sprawdzic kontrahenta ??
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@o...pl> napisal(a):
> [...]
    > jego rejestrze sprzedazy VAT ??
    > A co za tym idzie czy ja mialem prawo odpisac taka fakture ??

    Zażądać pokazania rejestru. Ma obowiązek.

    > Dam sobie palec odciac, ze w ogole mi nie odpowie na moje pismo.

    No to wtedy do US z tym.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2006-02-10 02:54:58
    Od: "Ciekawski" <R...@w...pl>

    Witam,

    a co z pytaniem "A co za tym idzie czy ja mialem prawo odpisac taka fakture
    ??"

    Pozdrawiam
    Ciekawski

  • 4. Data: 2006-02-10 06:01:11
    Od: "m." <m...@W...pl>

    Użytkownik "Marsjusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Co moge zrobic ??
    > Moze sprowokowac kontrole skarbowa ??
    > Czy sa jakies mozliwosci zweryfikowania jego dokumentacji ??

    Jeżeli nie ujął f-ry w rej. sprzedaży, nie złożył deklaracji VAT albo nie
    zapłacił podatku - nie ma się czym przejmować. Gorzej jeśli wystawił f-rę
    nie będąc Vatowcem. Wówczas brak jest prawa do odliczenia takiej f-ry. A
    jeśli jest VATowcem i się nie rozliczył to będzie jego i jego US problem.
    Jeżeli wiesz pod jaki US podlega jako VATowiec i jest to normalny US to po
    prostu zadzwoń i zapytaj czy ta firma jest zarejestrowanym i czynnym
    podatnikiem ponieważ nabyłeś od niej usługę, wystawiono ci fakturę i nie
    wiesz czy masz prawo do odliczenia. Od razu uprzedzam - nie w każdym US
    podadzą takie informacje. Jeżeli będziesz chciał uzyskać coś więcej - jakieś
    dane adresowe, dane wynikające z konkretnych deklaracji czy wpłaty to z
    miejsca zapomnij że US udzieli ci JAKICHKOLWIEK informacji - tajemnica
    skarbowa. Pytaj tylko czy jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem VAT i
    podaj powód pytania - w nromalnym US udzielą ci odpowiedzi.
    Jeszcze jedno - staraj się dodzwonić do działu VAT, a nie pytać po drodze
    mnóstwo pań Zosi i innych które zajmują sie zupełnie czym innym.

    pozdrawiam

    m.

  • 5. Data: 2006-02-10 08:21:42
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <R...@w...pl> napisal(a):
    > Witam,
    >
    > a co z pytaniem "A co za tym idzie czy ja mialem prawo odpisac taka fakture
    > ??"

    Ale o co Ci chodzi? Bo nie rozumiem. Jeśli jest prawidłowo
    wystawiona, a kontrahent ujął ją w przychodzie w deklaracji za ten
    miesiąc, to pod względem formalnym możesz.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 6. Data: 2006-02-10 08:36:28
    Od: "Marsjusz" <m...@o...pl>

> [...]
    > wystawiona, a kontrahent ujął ją w przychodzie w deklaracji za ten
    > miesiąc, to pod względem formalnym możesz.

    Moze za duzo znaków zapytania.
    To bylo pytanie retoryczne, wiem ze moge jesli wszystko jest OK,
    Zalezalo mi na odpowiedzi do pytania w temacie.

    Natomiast, czy nie jest tak, ze
    Ja ujalem fakture w koszty, odebralem VAT
    a on nie ujal jej w przychodzi wiec VAT'u nie odprowadzil.

    Czy ja moge poniesc jakies konsekwencje w przypadku kontroli krzyzowej ?
    No bo skoro on nie zaplacil, to czy nie grozi mi wycofanie jej z kosztow i
    oddanie nieslusznie odebranego VAT'u + odsetki.

    Pozdr.
    Mariusz

  • 7. Data: 2006-02-10 08:49:59
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@o...pl> napisal(a):
> [...]
    > No bo skoro on nie zaplacil, to czy nie grozi mi wycofanie jej z kosztow i
    > oddanie nieslusznie odebranego VAT'u + odsetki.

    Moim zdaniem on musi wykazać ten VAT, żebyś Ty mógł go odliczyc. Nigdy
    nie wgłębiałęm się w akurat ten temat i nie chciałbym Cię wprowadzić w
    błąd, ale jednak po coś istnieje ten dosyć idiotyczny przepis o
    pokazywaniu rejestru...

  • 8. Data: 2006-02-10 20:00:30
    Od: "Paweł Hałas" <p...@i...pl>

    Witam...

    Każdy podatnik ma prawo zwrócić się do US z pytaniem, czy dana firma jest
    zarejestrowana jako podatnik VAT czynny czy nie. US MUSI odpowiedzieć.

    Podstawa:
    Art. 96 pkt 13 ustawy z dnia 11 marca 2004 r.o podatku od towarów i usług
    "Na wniosek zainteresowanego naczelnik urzędu skarbowego jest obowiązany
    potwierdzić,czy podatnik jest zarejestrowany jako podatnik VAT czynny lub
    zwolniony. Zainteresowanym może być zarówno sam podatnik, jak i osoba trzecia
    mająca interes prawny w złożeniu wniosku."

    Wniosek składać najlepiej na piśmie uiszczając opłatę skarbową 5 zł - można
    wysłać pocztą. Interes prawny jak wykazać? Wystarczy że opiszemy dlaczego
    jest nam potrzebna ta informacja, np. jest to nasz kontrahent i po prostu
    chcemy sprawdzić...

    Pełny tekst ustawy: http://www.mofnet.gov.pl/index.php?wysw=4&sgl=2&dzia
    l=135

    Pozdrawiam
    Paweł
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 9. Data: 2006-02-14 07:04:53
    Od: "Marsjusz" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł Hałas" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest nam potrzebna ta informacja, np. jest to nasz kontrahent i po prostu

    Masz racje, dadzą odpowiedź
    Jest specjalny druczek, ktory trzeba wypełnic i zakreslic odp. opcje.
    Tylko ze mnie skasowali 16 zł.

    Pozdr.
    Mariusz