  • 1. Data: 2006-02-09 22:01:28
    Temat: Odsprzedaż części auta
    Od: "Jacek" <n...@p...fm>

    Kupiłem auto za granicą, zapłaciłem akcyzę, załatwiłem resztę formalności i
    przyszedł czas na rejestrację. Chciałbym dopisać Ojca jako współwłaściciela.
    Najprościej byłoby sprzedać jakiś procent auta, np 800 zł. Jak powinna wyglądać
    taka umowa kupna-sprzedaży ?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2006-02-13 12:00:09
    Temat: Re: Odsprzedaż części auta
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Feb 2006, Jacek wrote:

> [...]
    > Najprościej byłoby sprzedać jakiś procent auta, np 800 zł. Jak powinna wyglądać

    To chyba na grupę "prawo" ?
    Ja xxxx zam w zzzz sprzedaję yyyy zam w zzzzz udział xx% własności
    samochodu aaaaa o rej. ZZ-ZZ-ZZ-ZZ... ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-02-13 20:23:45
    Od: "Jacek" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > To chyba na grupę "prawo" ?
    > Ja xxxx zam w zzzz sprzedaję yyyy zam w zzzzz udział xx% własności
    > samochodu aaaaa o rej. ZZ-ZZ-ZZ-ZZ... ??

    Dziękuję. Faktycznie grupa "prawo" jest bardziej odpowiednia, ale temat nie
    odbiega aż tak bardzo, więc mam nadzieję, że moje winy zostana wybaczone :)
    Czy mógłbym zamiast % podać wartość np. 800 zł ? Ciężko wyliczyć wartość auta a
    tak sprawa byłaby prosta.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 4. Data: 2006-02-13 21:39:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Feb 2006, Jacek wrote:

    > Czy mógłbym zamiast % podać wartość np. 800 zł ?

    Nie sądzę.

    > Ciężko wyliczyć wartość auta a tak sprawa byłaby prosta.

    Byłaby skomplikowana - w razie np. konieczności zapłaty
    odszkodowania nie objętego ubezpieczeniem a wynikłego
    z samego istnienia pojazdu byłoby niemożliwe spełnienie
    wymogów prawa cywilnego (określenia kto ile jest winien).

    Sądzę że propozycja jest niemożliwa: jak wartość samochodu
    stanie się ujemna (koszty złomowania wyższe niż wartość
    złomu) to co wtedy ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)