  • 1. Data: 2006-01-23 22:11:32
    Temat: Jak sprzedać legalnie... ?
    Od: "Przemek" <n...@i...pl>

    Jakiś czas temu zakupiłem kilka złotych monet kolekcjonerskich w oddziale
    NBP ( oczywiście dostałem paragon ).
    Chciał by się ich teraz pozbyć i myślę o sprzedaży przez Allegro.
    Cena sprzedaży wyniosła by około 1.200-1.500 zł.
    Prowadzę działalność gospodarczą w formie ryczałtu bez VAT, ale monety
    zakupiłem i chcę sprzedać prywatnie.
    Poszperałem trochę w sieci i archiwach grupy.
    Z tego co znalazłem wynika że ja lub kupujący powinien zapłacić PCC w
    wysokości 2% od ceny sprzedaży.

    Moje pytania :
    Czy konieczne jest spisanie umowy kupna-sprzedaży czy też wystarczy moja
    wizyta w US i zapłata 2% podatku na podstawie np. wydruku z przebiegu aukcji
    ?
    Spisywanie umowy kupna-sprzedaży drogą korespondencyjną z osobą mieszkającą
    z 500km ode mnie było by kłopotliwe...
    Czy muszę wypełniać jakieś specjalne druki?

  • 2. Data: 2006-01-23 22:56:37
    Temat: Re: Jak sprzedać legalnie... ?
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Przemek wrote:

> [...]
    > z 500km ode mnie było by kłopotliwe...
    > Czy muszę wypełniać jakieś specjalne druki?

    IMHO aukcja na allegro jest odpowioenikiem umowy kupna sprzedazy, jest
    kto, jest komu, jest co i jest za ile a takze jest kiedy. Wydrukuj sobie
    te aukcje. Jak bardzo chcesz, to mozesz poprosci kupujacego, zeby
    wydrukowal i podpisal i przeslal do ciebie. Podepniesz to sobie pod
    przelew podatku i formularz odpowiedni z us, dorzucisz do "teczki za rok
    2006" i jestes kryty ze bardziej sie nie da. :)

    --
    Sid Meyer's Civilisation IV - zagrajmy ......... http://tiny.pl/xv2d
    Terror, ze strach sie bac - felieton ........... http://tiny.pl/xk83

  • 3. Data: 2006-01-24 01:57:41
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    > wydrukowal i podpisal i przeslal do ciebie. Podepniesz to sobie pod
    > przelew podatku i formularz odpowiedni z us, dorzucisz do "teczki za rok
    > 2006" i jestes kryty ze bardziej sie nie da. :)

    A prowizję za wystawienie aukcji i prowizję za sprzedaż można sobie
    odliczyć, jako koszty uzyskania?

  • 4. Data: 2006-01-24 04:13:33
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Hikikomori San napisał:

> [...]
    > przelew podatku i formularz odpowiedni z us, dorzucisz do "teczki za rok
    > 2006" i jestes kryty ze bardziej sie nie da. :)

    Przecież żeby zapłacić to najpierw trzeba złożyć deklarację. A na
    deklaracji jak byk miejsce na dwa podpisy...

    pzdr

    Tomek

    Bogini seksu >>> http://link.interia.pl/f18f2

  • 5. Data: 2006-01-24 13:07:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jan 2006, Marcin Wasilewski wrote:

    > A prowizję za wystawienie aukcji i prowizję za sprzedaż można sobie
    > odliczyć, jako koszty uzyskania?

    Czekaj, jaki podatek chcesz płacić??
    Dochodowy???
    Bo jeśli chodzi o PCC to tam żadnych kosztów uzyskania nie ma.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-01-24 20:27:40
    Od: "Przemek" <n...@i...pl>

    Czyli nie ma szans na proste rozwiązanie ?
    Na deklaracji ( czyli są jakieś papierzyska do PCC ? ) musi być jeszcze
    podpis kupującego ?

  • 7. Data: 2006-01-25 06:19:12
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Tue, 24 Jan 2006 21:27:40 +0100, Przemek napisał(a):

    > Czyli nie ma szans na proste rozwiązanie ?
    > Na deklaracji ( czyli są jakieś papierzyska do PCC ? ) musi być jeszcze
    > podpis kupującego ?

    Musi być !

    --
    Mieczysław