  • 1. Data: 2006-01-24 00:16:23
    Temat: umowa o dzielo ? umowa zlecenia ?
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    w jakiej formie ma byc podpisana umowa sprzedazy miedzy mna (czyli osoba nie
    prowadzaca DG) a firma kupujaca platny wpis do katalogu firm?

    zwykla umowa o dzielo?
    moze jest na to jakas inna forma umowy?
    oczywiscie mam rozumiec ze tego typu umowa to przychod z ktorego nazlezy sie
    rozliczyc z fiskusem (w zeznaniu rocznym)

    dzieki za info

  • 2. Data: 2006-01-24 12:09:24
    Temat: Re: umowa o dzielo ? umowa zlecenia ?
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    dobra juz wiem ze ma to byc zwykla umowa sprzedazy

    ale co z VAT-em?

    musi byc placony czy tez nie?

    czy z tego ze taka umowa zawierana jest miedzy osoba prywatna (nie
    prowadzaca DG) a firma nie wynikaja jakies "kruczki" prawne?

  • 3. Data: 2006-01-25 01:50:23
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "zasit" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    > dobra juz wiem ze ma to byc zwykla umowa sprzedazy

    Że co? Dokonasz kilka takich umów sprzedaży i US dowali ci karę, za brak
    zgłoszenia działalności gosp.
    i jeszcze w ZUS-ie bekniesz.

    Umowa o dzieło jest bezpieczniejsza sporo. Przedmiotem umowy może być
    np. wykonanie kampanii reklamowej polegającej na reklamowaniu danej firmy na
    danej stronie WWW.

  • 4. Data: 2006-01-25 02:10:52
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    o jezu znowu zle powiedzialem

    przeszukalem net przez google i wiekszosc takowych umow to umowy zlecenia

    oto cytaty niektorych z nich

    "
    UMOWA O ŚWIADCZENIU USŁUG REKLAMOWYCH

    zawarta w dniu ..................... pomiędzy:

    "

    "UMOWA O ZAMIESZCZENIE REKLAMY W..."

    " UMOWA-ZLECENIE Zawarta w dniu ................................ pomiędzy:"

    "Umowa - Zlecenie reklamy w katalogu"

    a wiec jak mam to rozumiec?
    umowa zlecenie? umowa o dzielo?
    z tego co widze to umowa sprzedazy calkowicie odpada
    :/

  • 5. Data: 2006-01-25 10:23:11
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    > a wiec jak mam to rozumiec?
    > umowa zlecenie? umowa o dzielo?

    Akurat do tego obie świetnie pasują. W umowie o dzieło masz do czynienia
    z wykonaniem dzieła, czyli np.
    "stworzenie kampanii reklamowej na stronie WWW". Natomiast w umowie zlecenia
    masz do czynienia z świadczeniem usługi w jakimś okresie. Czyli np.
    "Reklamowanie firmy XYZ na stronie WWW w okresie x do y". Jeśli nie jesteś
    nigdzie zatrudniony, gdzie zarabiał byś co najmniej płacę minimalną, to
    pamiętaj, że firma z którą podpiszesz umowę zlecenia będzie musiała
    odprowadzić za Ciebie ZUS, a są to kwoty dość znaczne.

    > z tego co widze to umowa sprzedazy calkowicie odpada

    Tak, bo jak będziesz miał takich umów, np. kilkanaście roczie, to US
    stwierdzi, że prowadzisz regularnie działalność gospodarczą, dowalą ci karę,
    ZUS się upomni o swoje i jesteś ugotowany. Poczytaj sobie wątki na temat
    sprzedaży na allegro.

  • 6. Data: 2006-01-25 11:17:34
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    no to widze ze bez zalozenia wlasnej DG sie nie obejdzie
    :]

    szkoda bo panstwo polskie nie ulatwia tego za bardzo

  • 7. Data: 2006-01-30 09:51:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jan 2006, zasit wrote:

    > no to widze ze bez zalozenia wlasnej DG sie nie obejdzie
    > :]

    Chyba źle zrozumiałeś Marcina.

    JEŚLI:
    - świadczy się usługę na rzecz podmiotu gospodarczego lub innej
    instytucji rozliczającej podatki jako płatnik (policji,
    fundacji dobroczynnej, straży pożarnej, prokuratury...)
    - wykonuje się umowę SAMEMU (nie najmując podwykonawców)
    to taki sposób wykonywania nazywany jest "umową wykonywaną
    osobiście". Ta kategoria jest szersza - ale to cię nie obchodzi,
    ważne że to NIE JEST prowadzenie DG.
    Podatki wykazuje się na swoich rachunkach, ale to płatnik (czyli
    firma powierzająca ci wykonanie) je odprowadza.
    Zaś od tego czy umowa jest o dzieło czy jest to zlecenie zależy
    ew. konieczność odprowadzenia ZUSu.
    Raz na rok dostaje się od platników "papiery" - PIT11/8b.
    Z nich się sumuje do PIT-37 ... i tyle.

    Jak najbardziej legalnie. Czego w ten sposób się nie da ? - ano
    świadczyć *usług* dla ludności (a dokładniej komuś kto
    nie jest "inną instytucją" wymienioną w ustawie, w praktyce
    jak nie jest płatnikiem podatku dochodowego).

    > szkoda bo panstwo polskie nie ulatwia tego za bardzo

    DG nie ułatwia.
    Ale umów o dzieło jeszcze za bardzo nie utrudnia.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)