  • 1. Data: 2007-05-13 10:37:28
    Temat: Jak sprzedawac w UK?
    Od: "Marek" <m...@p...onet.eu>

    Witam
    Posiadam wlasna firme, ktora narazie prowadze na zasadach ogolnych, chcialbym
    rozszezyc swoja dzialalnosc, przejsc na VAT i sprzedawac swoje produkty w
    Wielkiej Brytani.Niestety nie wiem gdzie moge sie dowiedziec na jakiej zasadzie
    mam wystawiac faktury. Narazie dowiedzialem sie tyle ze wystawiam fakture 0% a
    klient w UK (firma) sama musi odprowadzic podatek, tylko co jesli moim klientem
    bedzie osoba fizyczna ? Moja ksiegowa niestety nie jest zorientowana w tym
    temacie. Prosze o pomoc.
    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2007-05-14 07:33:42
    Temat: Re: Jak sprzedawac w UK?

    Dnia 13-05-2007 o 12:37:28 Marek <m...@p...onet.eu> napisał(a):

> [...]
    > fakture 0% a
    > klient w UK (firma) sama musi odprowadzic podatek, tylko co jesli moim

    Przeczytaj ustawę o VAT, rozdział o Wewnątrzwspólnotowej Dostawie Towarów.
    Ogólnie rzecz biorąc ktoś ten VAT musi zapłacić - jeśli sprzedajesz
    VATowcowi to on zapłaci, a jeśli nieVATowcowi to płacisz Ty.

    > Moja ksiegowa niestety nie jest zorientowana w tym
    > temacie.

    To co to za księgowa, może pora zmienić :)