  • 1. Data: 2003-01-22 14:24:21
    Temat: Jak to jest z tym zwolnieniem ze skladania PIT-5?
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jak to jest z tym zwolnieniem ze skladania PIT-5?
    Chodzi o to kiedy wreszcie mam zacząć wypełniać PIT-5?

    Dzialalnosc rozpoczalem w listopadzie 2002.

    W grudniu za listopad nie wypelnialem, bo nie przekroczylem progu dochodow.
    W styczniu za grudzien sie nie wypelnia.

    Jak rozumiem - prog dochodów zwolnionych od opodatkowania
    "resetuje" sie z nowym rokiem, wiec jesli w styczniu go nie przekroczę,
    to w lutym znów nie skladam. Tak?

    Ale czy jak ktos wczesniej juz skladal PIT-y 5, a z nowym rokiem w styczniu
    nie przekroczyl dochodu, to i tak musi wypelniac (bo wczesniej juz skladal)?

    Jak to jest?

    Dzieki!

    latet

  • 2. Data: 2003-01-22 14:37:29
    Temat: Re: Jak to jest z tym zwolnieniem ze skladania PIT-5?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Latet napisał:
> [...]
    > nie przekroczyl dochodu, to i tak musi wypelniac (bo wczesniej juz skladal)?

    Wszystko co dotyczy podatku dochodowego generalnie "resetuje" :-) sie z
    nowym rokiem.
    A więc nie wazne co w grudniu, od stycznia zaczynasz od nowa :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-01-22 15:04:24
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    > Wszystko co dotyczy podatku dochodowego generalnie "resetuje" :-) sie z
    > nowym rokiem.
    > A więc nie wazne co w grudniu, od stycznia zaczynasz od nowa :-)

    OK.
    Rozumiem ze dla VAT-u wszystko resetuje sie z nowym miesiącem...?
    Tzn. chyba nie do konca, bo przeciez nadwyzke naliczonego nad naleznymm
    mozna przeniesc na nastepny miesiac.
    Chodzilo mi tylko o to, ze dla VAT-u - nowy rok nie ma znaczenia.

    A przy okazji - na gorze drugiej strony VAT-7 jest cala sekcja przeznaczona
    na zakupy nie rozliczone w poprzednim miesiacu.
    Po co to jest?
    Bo podejrzewam, ze nie po to, aby mozna bylo ot tak sobie
    uwzglednic tam faktury, o krorych sie w poprzednim miesiacu zwyczajnie
    zapomnialo ;-)
    (do tego chyba sluza korekty)?

    Dzieki,

    Latet

  • 4. Data: 2003-01-22 15:06:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Latet napisał:

> [...]
    > mozna przeniesc na nastepny miesiac.
    > Chodzilo mi tylko o to, ze dla VAT-u - nowy rok nie ma znaczenia.

    I tak i nie - od nowego roku masz np. nowy limit na sprzedaż bez kasy,
    nowy limit jeżeli jestes zwolniony z VATu, itp.

    > A przy okazji - na gorze drugiej strony VAT-7 jest cala sekcja przeznaczona
    > na zakupy nie rozliczone w poprzednim miesiacu.
    > Po co to jest?
    Wpisujesz tam zakupy z poprzedniej deklaracji o ile w poprzednim
    miesiącu nie miałes żadnej sprzedaży.
    Jeżeli w kolejnym miesiącu nie będziesz miał sprzedaży, to w nastepnej
    deklaracji wpisujesz tam juz sumę zakupów z dwóch miesięcy - jak nie
    masz sprzedaży to nie masz tez nadwyzki podatku naliczonego nad naleznym
    tylko własnie te "zakupy nierozliczone".
    Rozlicza Ci sie to wszystko przy najblizszej sprzedaży.

    > Bo podejrzewam, ze nie po to, aby mozna bylo ot tak sobie
    > uwzglednic tam faktury, o krorych sie w poprzednim miesiacu zwyczajnie
    > zapomnialo ;-)
    > (do tego chyba sluza korekty)?
    Jak w poprzednim miesiącu, to możesz wpisac normalnie (możesz VAT
    odliczyc w miesiącu otrzymania faktury lub w nastepnym, wg. uznania*).
    Potem to juz faktycznie tylko korekta.

    * oczywiście do faktur za usługi typu telefon, prąd, woda przepis
    stosuje sie "odpowiednio" a nie wprost :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-01-22 15:29:59
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    > Wpisujesz tam zakupy z poprzedniej deklaracji o ile w poprzednim
    > miesiącu nie miałes żadnej sprzedaży.

    Aha....

    cyt:
    19.4. "Jeżeli w okresie, o którym mowa w ust. 3, podatnik nie wykonał
    czynności podlegającej opodatkowaniu, podatek naliczony za ten okres podlega
    rozliczeniu w najbliższym okresie, w którym czynności te zostaną wykonane,
    nie później jednak niż w ciągu 36 miesięcy od końca miesiąca, w którym
    podatnik otrzymał fakturę lub dokument celny. "

    Zasada jasna, ale mam niejasnosc do strony technicznej wypelniania VAT7.

    Czyli w takim miesiacu bez sprzedazy wypelniam VAT-7, wychodzi
    mi okrslona kwota nadwyzki naliczonego nad naleznym (= caly naliczony),
    wpisuję ją w pole 68 ("nadwyzka do przeniesienia na nastepny miesiąć"),
    ale w kolejnym miesiacu nie moge jej przeniesc do pola 39,
    tylko jeszcze raz "rozpisywac" jej pochodzenie w sekcji D2?

    No chyba, ze w ogole nie sklada sie VAT-7 za taki bezproduktywny miesiac?

    > * oczywiście do faktur za usługi typu telefon, prąd, woda przepis
    > stosuje sie "odpowiednio" a nie wprost :-))

    Wiem, ze to juz powienienem wiedziec, ale jakby ktos w 5-6 słowach
    przypomniał
    na czym polega roznica w rozliczaniu "mediów", to bedę dźwięczny :)

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 6. Data: 2003-01-22 17:00:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Latet napisał:

> [...]
    > ale w kolejnym miesiacu nie moge jej przeniesc do pola 39,
    > tylko jeszcze raz "rozpisywac" jej pochodzenie w sekcji D2?

    Nienienienienie... to nie tak.
    Jeżeli nie masz sprzedaży, nie sumujesz podatku do odliczenia w części
    D.4 - nic tam nie wpisujesz. Jeżeli masz 0 sprzedaży to i 0 podatku
    naliczonego do odliczenia. To co masz, pozostaje nierozliczone - tzn.
    niezsumowane i w takiej postaci przenosisz to do sekcji D.2 deklaracji
    za miesiąc następny.
    Kończysz wypełnianie deklaracji na poz. 56.

    > No chyba, ze w ogole nie sklada sie VAT-7 za taki bezproduktywny miesiac?
    Vat-7 składa sie zawsze, nawet jakbyś nie miał ani sprzedaży ani zakupu
    w danym miesiącu.

    > Wiem, ze to juz powienienem wiedziec, ale jakby ktos w 5-6 słowach
    > przypomniał
    > na czym polega roznica w rozliczaniu "mediów", to bedę dźwięczny :)
    VAT od mediow odliczasz w miesiącu w którym przypada termin zapłaty
    wyznaczony na fakturze, lub w miesiącu następnym.

    Sorry, w 6 słowach nie wyszło :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-01-23 14:46:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > VAT od mediow odliczasz w miesiącu w którym przypada termin zapłaty
    > wyznaczony na fakturze, lub w miesiącu następnym.
    >
    > Sorry, w 6 słowach nie wyszło :-))
    >
    > Maddy

    Chyba już tylko w miesiącu :-(

    http://www.rp.pl/dodatki/firma_z_030123/firma_z_a_5.
    html?k=on;t=200301
    2320030123

  • 8. Data: 2003-01-23 18:18:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2003, cef wrote:
    [...Maddy...]
    >+ > VAT od mediow odliczasz w miesiącu w którym przypada termin zapłaty
    >+ > wyznaczony na fakturze, lub w miesiącu następnym.
    [...]
    >+ Chyba już tylko w miesiącu :-(
    [...link...]

    Wrrrr..... [to do ministra]
    Thx. [to do ciebie :)]

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-01-23 18:55:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > On Thu, 23 Jan 2003, cef wrote:
    > [...Maddy...]

    > [...]
    >
    > Wrrrr..... [to do ministra]
    > Thx. [to do ciebie :)]

    Kurcze... umkneło mi.

    I tu widac że rozliczanie kwartalne poprawia troche sytuację (poza
    ostatnim miesiącem kwartału).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk