  • 1. Data: 2003-10-03 19:28:52
    Temat: Jak to w koncu jest
    Od: towarzysz Vader <v...@U...rzeszow.net>

    No to teraz to juz calkiem glupi jestem. Jak to powinienem ksiegowac.
    Ale tak szczegolowo, wraz z wszelkimi dodatkowymi papierami jakie musze
    zrobic. Program ksiegowy, w ktorym sobie kontrolnie prowadze rachunki
    się znarowił a tu miesiąc wypadałoby zamknąć. No więc było to tak:

    Bociana...eeee.... NTG. :-)

    Dostałem fakturę VAT z dnia 30.09 z terinem do 10.10. VAT jak dotej pory
    księgowałem na wrzesień a koszty w dniu zapłaty. Do tej pory robiłem to
    jednym wpisem w programie a teraz... nie mogę. Program sugeruje że albo
    wszystko we wrześniu albo, jeśli wpiszę datę zapłąty to w dacie zapłaty
    a VATu wtedy nie dam rady cofnąć. Jak więc to zrobić?

    A może źle do tej pory księgowałem?

    I na koniec: DG, VAT, KPiR.

    No i z góry dzięki.

    --
    towarzysz Vader - v...@U...rzeszow.net
    http://www.rzeszow.net/

  • 2. Data: 2003-10-03 19:36:55
    Temat: Re: Jak to w koncu jest
    Od: "Czarek" <c...@s...onet.pl>

    : Dostałem fakturę VAT z dnia 30.09 z terinem do 10.10. VAT jak dotej pory
    : księgowałem na wrzesień a koszty w dniu zapłaty. Do tej pory robiłem to

    Raczej koszty wg faktury we wrześniu.
    Termin płatności ma się nijak do kosztów, dzień faktycznej zapłaty (w
    przypadku faktur kosztowych) także nijak.

    Dzień zapłaty całej faktury potrzebny jest do odliczenia VAT przy metodzie
    kasowej, przy innej nie.
    No chyba, że chcesz mieć zwrot przyspieszony (25 dni).

    : jednym wpisem w programie a teraz... nie mogę. Program sugeruje że albo
    : wszystko we wrześniu albo, jeśli wpiszę datę zapłąty to w dacie zapłaty
    : a VATu wtedy nie dam rady cofnąć. Jak więc to zrobić?

    Zmień program, to nie będzie ci głupot podpowiadał.

    : A może źle do tej pory księgowałem?

    Coś na to wychodzi.

    Pozdrawiam
    Czarek

  • 3. Data: 2003-10-03 20:13:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Oct 2003, Czarek wrote:

> [...]
    >+ Termin płatności ma się nijak do kosztów, dzień faktycznej zapłaty
    >+ (w przypadku faktur kosztowych) także nijak.

    Ja zrozumiałem że pytający księguje koszty kasowo, a wtedy
    jakby jakoś się ma ;)
    Skąd wziąłeś koncepcję że stosuje memoriał ?

    [VAT]
    IMHO do tego nie zapodał co to za faktura i dlaczego z datą
    płatności kombinuje... A nuż to coś za telefon ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-10-03 20:20:07
    Od: towarzysz Vader <v...@U...rzeszow.net>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Ja zrozumiałem że pytający księguje koszty kasowo, a wtedy
    > jakby jakoś się ma ;)

    Otóż to. Od początku tak robiłem (tzn. kasowo).

    > [VAT]
    > IMHO do tego nie zapodał co to za faktura i dlaczego z datą
    > płatności kombinuje... A nuż to coś za telefon ?

    Nie, to nie telefon. To faktura za używanie sprzętu kontraktora, czyli
    mój koszt. A to coś zmienia? Mam nadzieję, że dobrze do tej pory
    rozliczałem? A i z programem sobie poradziłem. Po prostu tworzę w nim
    dwa dokumenty księgowe. Jeden tylko dla VAT z datą wystawienia faktury a
    drugi tylko KPiR z datą zapłaty. Może tak być (to pytanie na przyszłość,
    jakbym od nowego roku zechciał korzystać już "na serio" z tego
    programu)?

    Dzięki za odpowiedzi.

  • 5. Data: 2003-10-03 20:26:42
    Od: "Czarek" <c...@s...onet.pl>

    : Ja zrozumiałem że pytający księguje koszty kasowo, a wtedy
    : jakby jakoś się ma ;)
    : Skąd wziąłeś koncepcję że stosuje memoriał ?
    Niby tak, tylko po co?

    : [VAT]
    : IMHO do tego nie zapodał co to za faktura i dlaczego z datą
    : płatności kombinuje... A nuż to coś za telefon ?
    Zgadzam się, są takowe wyjątki.

    Pozdrawiam
    Czarek

  • 6. Data: 2003-10-03 21:08:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ : jakby jakoś się ma ;)
    >+ : Skąd wziąłeś koncepcję że stosuje memoriał ?

    Co po co ?
    Przyczepiłeś się:
    +++++[cytat]++++
    Termin płatności ma się nijak do kosztów, dzień faktycznej zapłaty
    (w przypadku faktur kosztowych) także nijak.
    -----[koniec]---

    ...co da się wytłumaczyć tylko tak, że założyłeś iż Vader
    stosuje memoriał.
    Jeśli chodzi ci "po co" czy "dlaczego" stosuje "kasę"
    - to nie wiem, ale wolno mu ! ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-10-03 21:30:24
    Od: towarzysz Vader <v...@U...rzeszow.net>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > ....co da się wytłumaczyć tylko tak, że założyłeś iż Vader
    > stosuje memoriał.
    > Jeśli chodzi ci "po co" czy "dlaczego" stosuje "kasę"
    > - to nie wiem, ale wolno mu ! ;)

    Znaczy się dobrze robię?

  • 8. Data: 2003-10-04 17:36:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Oct 2003, towarzysz Vader wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wrote:
    >+ > Jeśli chodzi ci "po co" czy "dlaczego" stosuje "kasę"
    >+ > - to nie wiem, ale wolno mu ! ;)
    >+
    >+ Znaczy się dobrze robię?

    Mało jest speców od "kasy" na grupie :) - większość uważa
    że lepiej odliczać wcześniej niż później ;)
    Na oko dobrze... ale ja się nie znam :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)