  • 1. Data: 2004-11-24 19:38:40
    Temat: Konto w UE
    Od: "GazGaz" <a...@w...pl>

    Witam:))Jak po wstapieniu do UE przedstawia się sprawa posiadania przez
    obywatela RP konta bankowego w kraju UE.Jak z transferem pieniedzy z
    "polskiego"banku do banku "zagranicznego"?Czy w ten sposób można uciec
    Belce? Jaka ustawa to reguluje(prawo dewizowe??)Na co uważać , gdzie mogą
    pojawić się pułapki na chcącego "przeprowadzić" swoje zaoszczędzone grosze
    do unijnych banków? Z góry dziękuje.
    PS.Pozwoliłem sobie na zamieszczenie pow.textu na soc prawo bo co 2 grupy to
    nie jedna:)))

  • 2. Data: 2004-11-25 00:15:21
    Temat: Re: Konto w UE
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Nov 2004, GazGaz wrote:
    [...]
    >+ Czy w ten sposób można uciec Belce?

    IMO nie byłoby to ("uciekanie") legalne.
    Mieszkając w .pl masz obowiązek płacić podatek od WSZYSTKICH dochodów,
    z wyjątkiem tych co są ZWOLNIONE :]

    >+ Jaka ustawa to reguluje(prawo dewizowe??)

    ...o podatku dochodowym od osób fizycznych. IMO.

    ++++
    Art. 17. 1. Za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się:
    1) odsetki od pożyczek,

    2) odsetki od wkładów oszczędnościowych i środków na rachunkach bankowych
    lub w innych formach oszczędzania, przechowywania lub inwestowania, z
    wyjątkiem środków pieniężnych związanych z wykonywaną działalnością
    gospodarczą,
    ---

    Jak widzisz nie ma rozróżnienia na banki oraz konta polskie
    i zagraniczne...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-11-25 07:24:49
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    >Mieszkając w .pl masz obowiązek płacić podatek od WSZYSTKICH dochodów,
    >z wyjątkiem tych co są ZWOLNIONE :]

    ... a zwolnione (wyłączone) są dochody uzyskiwane za granicą w przypadku,
    gdy umowa międzynarodowa, której RP jest stroną tak stanowi, a w przypadku
    braku takiej umowy - z zasad wzajemności. Jest to wyjątek od zasady
    nieograniczonego obowiązku podatkowego, który ma wykluczyć (ostatnio modne
    słówko ;) podwójne opodatkowanie.

    Alter Native (GG 4646628)
    Natura jest po stronie ukrytych wad.