  • 1. Data: 2004-11-24 18:03:27
    Temat: nowe auto a KPiR
    Od: "ptos" <p...@p...onet.pl>

    Prowadzę działalność gosp. (KPiR) i zakupiłam na jej potrzeby samochód
    osobowy, na raty, przy czym 100.000zł zostało wpłacone gotówką. Czy:
    1. auto amortyzuję przez 5 lat (cena auta+ubezpieczenie - Vat w wysokości
    odliczenia), i nie ma znaczenia wpłata gotówkowa 100.000zł, ani wysokość i
    czas spłacania rat?
    2. czy Vat odliczam jednorazowo czy proporcjonalnie przez okres spłat rat?
    3. i czy Vat się bezpośrodnio odlicza czy dołącza się prośbę o jego zwrot?

    Pozdrawiam i baaardzo proszę o pomoc
    Ania

  • 2. Data: 2004-11-24 19:30:36
    Temat: Re: nowe auto a KPiR
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "ptos" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    rat?
    > 3. i czy Vat się bezpośrodnio odlicza czy dołącza się prośbę o jego

    na amortyzację nie wpływa sposób płacenia za środek trwały ani ilość rat
    kredytowych

    VAT odliczasz na zasadach ogólnych - w miesiącu otrzymania faktury,
    naturalnie z ograniczeniami (najprawdopodobniej jeżeli nie spełnia wzoru
    Lisaka odliczysz 50% VAT zawartego w fakturze)

    Magdi

  • 3. Data: 2004-11-24 19:39:31
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    >  Prowadzę działalność gosp. (KPiR) i zakupiłam na jej potrzeby samochód
    > osobowy, na raty, przy czym 100.000zł zostało wpłacone gotówką.

    DROGIE TO AUTKO:)
> [...]
    > odliczenia), i nie ma znaczenia wpłata gotówkowa 100.000zł, ani wysokość i

    JEŻELI NIE ZAREJESTROWALAS SIE I NIE JESTES PODATNIKIEM PODATKU VAT NIE
    ODLICZYSZ SOBIE NIESTETY ANI GROSZA INACZEJ JEZELI JESTES JUZ ZAREJESTROWANA
    LUB OBROT W TYM ROKU ZOSTAL PRZEKROCZONY TZN. 45700ZŁ nO WIEC JEZELI JESTES
    PODATNIKIEM CZYNNYM PODATKU VAT TO OD ZAKUPU SAMOCHODU OSOBOWEGO MOZESZ
    ODLICZYC SOBIE 50% VAT-U NIE WIECEJ JEDNAK NIZ 5000ZŁ
    Z TEGO CO WIEM UBEZPIECZENIE POJAZDU ( OC AC ) NIE PODNOSI WARTOSCI SRODKA
    TRWALEGO I RACZEJ PROPONUJE WLICZYC TO JAKO KOSZT ZA DANY MIESIAC W KTORYM TA
    SKLADKA ZOSTALA OPLACONA

    >  2. czy Vat odliczam jednorazowo czy proporcjonalnie przez okres spłat rat?
    OCZYWISCIE URZAD SKARBOWY MA OBOWIAZEK ZWROTU NA PODANY RACHUNEK BANKOWY W
    CALOSCI

    >  3. i czy Vat się bezpośrodnio odlicza czy dołącza się prośbę o jego zwrot?
    W DEKLARACJI VAT 7 JEST TO POZYCJA 41 I 42 (NABYCIE TOWARÓW I USŁUG...)

  • 4. Data: 2004-11-24 20:57:55
    Od: "ewa" <r...@o...pl>

    > JEŻELI NIE ZAREJESTROWALAS SIE I NIE

    musisz tak krzyczeć???

  • 5. Data: 2004-11-24 21:41:34
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    > musisz tak krzyczeć???

    juz nie bede krzyczal:)

  • 6. Data: 2004-11-25 14:00:30
    Od: a...@o...pl (asko)

    W Twoim liście datowanym 24 listopada 2004 (19:03:27) można przeczytać:
    p> Prowadzę działalno?ć gosp. (KPiR) i zakupiłam na jej potrzeby samochód
    p> osobowy, na raty, przy czym 100.000zł zostało wpłacone gotówk?.

    Czy kwote 100.000 zl wplaciliscie przelewem czy gotowka? To jest
    'troche' wiecej niz dopuszczalny limit platnosci gotowkowych - dla
    transakcji powyzej 15.000 EUR (sredni kurs z ostatniego dnia miesiaca
    poprzedzajacego transakcje - czyli np 65 748,00 zł w pazdzierniku) wg
    ustawy o swobodzie gospodarczej.

    p> Czy:
    p> 1. auto amortyzuję przez 5 lat (cena auta+ubezpieczenie - Vat w wysoko?ci
    p> odliczenia), i nie ma znaczenia wpłata gotówkowa 100.000zł, ani wysoko?ć i
    p> czas spłacania rat?

    Pamietasz ze amortyzowac mozna tylko czesc wartości samochodu - do
    20.000 EUR? (kurs z dnia przekazania samochodu do uzywania) - art.23
    ust.1 pkt 4) pdof - to przy obecnych cenach EUR jest troche
    powyzej 80 tys zł.

    p> 2. czy Vat odliczam jednorazowo czy proporcjonalnie przez okres spłat rat?
    p> 3. i czy Vat się bezpo?rodnio odlicza czy doł?cza się pro?bę o jego zwrot?

    p> Pozdrawiam i baaardzo proszę o pomoc
    p> Ania

    p> --

    podrawiam