  • 1. Data: 2006-12-07 18:15:02
    Temat: Jak uniknąć opłaty planistyczne???
    Od: m...@o...pl

    Witam
    Mam takie pytanko:
    Czy są sposoby na uniknęcie opłaty planistycznej???
    Sytuacja wygląda tak: Moja mama ma działkę która została 3 lata
    temu przekształcona z rolnej na budowlaną przez gminę. Jak wiadomo,
    jeżeli zostanie ona zbyta przed upływem 5 lat od przekształcenia
    będzie trzeba zapłcić do gminy opłatę planistyczną w wysokości
    30% różnicy między ceną ziemi budowlanej a rolnej. Zostały jeszcze
    2 lata, żeby nic nie płacić. Niestety sytuacja zmusza nas do
    sprzedania działki. Czy są jakieś sposoby aby uniknąć tej opłaty
    sprzedając działkę dzisiaj??? Czy w sytuacji gdyby matka podarowała
    mi tą działkę ( jak wiadomo darowizna nie jest zbyciem, więć ja
    tej opłaty nie będę płacił) a ja następnie ją sprzedam to też
    będę musiał płacić opłatę planistyczną????