  • 1. Data: 2006-12-07 13:46:33
    Temat: Podatek od przychodów z działalności rolniczej
    Od: "Chomik" <k...@t...pl>

    Szukam i szukam w tym internecie i nie mogę znaleźć... pomocy potrzebuję w
    znalezieniu przepisów podatkowych, które regulują działlność rolniczą a
    zwłaszcza opodatkowanie przychodów z działalności rolniczej. Z góry dziękuję
    za pomoc..

    Darek

  • 2. Data: 2006-12-07 15:08:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Dec 2006, Chomik wrote:

    > Szukam i szukam w tym internecie i nie mogę znaleźć... pomocy potrzebuję
    > w znalezieniu przepisów podatkowych, które regulują działlność rolniczą
    > a zwłaszcza opodatkowanie przychodów z działalności rolniczej.

    1. "zasadnicza" działalność rolnicza nie podlega pod podatek dochodowy
    (nie jest zwolnona, wcale nie podlega!), za wyjątkiem "działów
    specjalnych" (nie mnie pytaj co to jest :))
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    Przeczytaj art.2 :)

    2. sprzedaż płodów rolnych podlega pod VAT, objęta jest preferencyjną
    stawką podatku VAT co oznacza iż rolnik może w efekcie otrzymywać
    *zwrot* części podatku zawartego w cenie innych usług i towarów
    (co wynika z zasady działania VAT oraz faktu że "inni" już wpłacili
    do US *więcej* niz się należy np. z kartofli, więc nadwyżkę trzeba
    zwrócić)
    Istnieje forma "rolnika ryczałtowego", to taki wynalazek że jest
    zwolniony przy sprzedaży, chyba że sprzedaje "do firmy", bo wtedy
    nie wystawia f-r lecz je *otrzymuje* przy sprzedaży :)
    Do kwoty netto dopłaca mu się (!) oszacowaną urzędowo z kapelusza
    (czyli właśnie ryczałtem) wartość 5% róźnicy VAT.

    Standardowo art.2 :) oraz art.115 i dalej tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html

    pzdr, Gotfryd