    From: "ko" <k...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Jak uniknąc płacenia podatku po przyjeździe z UK?
    Date: Wed, 17 Nov 2004 16:34:50 +0000 (UTC)

    Jak uniknąc płacenia podatku po przyjeździe z UK?
    I kiedy, jestesmy zwolnieni z 'dodatkowej doplaty roznicy' w opodatkowaniu.

    Dodatkwe(pomimo placenia podatku w UK) opodatkowanie po przyjezdzie do
    Polski to całkiem nowy temat, ale wprowadza juz wielu w rozgoryczenie,
    poniewaz moze sie okazac, ze niewiele zostanie(z powodu roznicy w progach-
    nie % ale realnych-po przeliczeniu Ł na zł.-kazdy wpadnie w 'najwyzszy' prog
    podatkowy-po ostatnich poprawkach prawie najwyzszy;-), a przeciez nikt nie
    uwzglednia drozszego zycia w UK(oczywiscie sa diety, ale 30diet w ciagu roku-
    to jakas kpina). US policzy nam tak jakbysmy te pieniadze 'zarobili' przy o
    wiele nizszych kosztach zycia i to mnie martwi.
    Stad moje kluczowe pytanie: Jak to do cholery obejsc?;)-przepraszam, ze sie
    unioslem. W jaki sposob?:
    1) Wymeldowac sie(co z adresem w paszporcie i prawojeździe itd.)

    [[[ustawa o podatku dochodowym mowi o "miejscu zamieszkania", to natomiast
    jest zdefiniowane w KC Art. 25: "Miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest
    miejscowość, w której osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu." ]]]

    2) Wymeldowac i sprzedac mieszkanie(czy to ma sens?!, jadac nawet na 5lat) 2)
    Czy jezeli bede pracowal w GB 5 lat(lub 1,5roku) to po przyjezdzie bede
    musial zaplacic zalegly podatek?-istny absurd przeciez po 5 latach, kto
    przyjedzie/wroci do Polski majac swiadomosc, ze US puscil go
    przyslowiowych 'skarpetkach', a przynajmniej powaznie 'ograniczy'
    jego 'oszczednosci' (jezeli je bedzie mial) -i w cale nie chce mi sie smiac

    3) Jak dlugo mam 'byc' w GB aby nie placic dodatkowego podatku(moja skromna
    osoba uwaza go za dodatkowy, poniewaz koszty zycia nie sa tozsame, tylko
    wyzsze, a progi podatkowe po przeliczeniu beda 'realnie' nizsze-czyli bedac
    tam bede w najnizszym progu podatkowym, wracajac do Polski 'wpadne' w
    najwyzszy) 4)Jak to sie powinno liczyc? Czy jezeli nie przyjade przez 3lata,
    to bede i tak musial zaplacic podatek-czyli wrocic i zaplacic po kazdym
    pojedynczym roku, czy po powrocie zaplacic za 3lata? Wiem juz, ze jak
    wroce/odwiedze Polske to powinienem przed 20 nastepnego miesiaca wplacic
    zaliczke. Ale jezeli nie wroce(lub wroce/odwiedze Polske, ale nie bede dawal
    znaku zycia) to czy i tak powinienem skladac coroczne zeznanie podatkowe?
    Tylko za co-jezeli nie kozystam z dorg/sluzby zdrowia itd. CZY JEDYNYM
    ROZWIAZANIEM JEST ZRZECZENIE SIE OBYWATELSTWA?!! - niewykonalne, w koncu co
    bedzie z pszportem . I ostatnie: Jak to robia ci bogaci polacy, ktorzy placa
    na jakiejs wysepce podatki i nie musza placic w Polsce dodatkowych, a moze
    trzeba zalozyc firme w GB i wtedy nie bedzie juz sie placilo w Polsce,ale
    czy na pewno? Niestety moja wiedza nie pozwala odpowiedziec na powyzsze
    pytania z cala moca i swiadomoscia poprawnosci udzielonej odpowiedzi!
    Pozwala mi jeno na wtracenie swoich 3 groszy i podzielenie sie swoimi
    watpliwosciami. Dlatego z gory goraco dziekuje osobie pragnacej podzielic
    sie swoja wiedza i wiadomosciami, ktore rozwiewalyby powyzsze watpliwosci.
    pozdrowienia

    http://www.wcip.pl/pliki/0030.pdf