  • 1. Data: 2004-07-23 14:56:39
    Temat: Jak wrzucać w koszty rachunek telefoniczny?
    Od: "Robert W." <d...@o...pl>

    Witam!
    Jeśli w lipcu prowadziłem działalność gospodarczą, to czy mogę w tym
    miesiącu wrzucić w koszty rachunek telefoniczny otrzymany w tym miesiącu
    (tel. stacjonarny)? Czy liczy się w tym przypadku data zapłacenia czy okres
    jaki widnieje na fakturze? Wiadomo że TPSA wysyła swoje faktury około 15
    każdego miesiąca ale za miesiąc poprzedni. Moja księgowa upiera sie że
    ważny jest okres za jaki jest wystawiona faktura, więc faktury którą
    otrzymałem teraz za czerwiec nie moge wrzucić w koszty (mimo że opłaciłem
    ją w lipcu), bo w czerwcu nie prowadziłem działalności. Dopiero jak
    otrzymam fakturę lipcową będe mógł ją wrzucic w koszty sierpniowe jeśli
    będę jeszcze prowadził działalność. Jeśli po miesiącu ja zawieszę, to z
    taką fakturą nic nie zrobię. Czy tak ma się rczeczywistość?
    Druga kwestia, telefon zarejestrowany jest nan mnie jako osobe prywatną.
    Podobno w takim przypadku nie mogę wpuścić w koszty abonamentu. Czy to też
    prawda?
    --
    Pozdrawiam.
    Robert.

  • 2. Data: 2004-07-23 21:04:24
    Temat: Re: Jak wrzucać w koszty rachunek telefoniczny?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jul 2004, Robert W. wrote:
    >+ Witam!
    >+ Jeśli w lipcu prowadziłem działalność gospodarczą, to czy mogę w tym
    >+ miesiącu wrzucić w koszty rachunek telefoniczny otrzymany w tym miesiącu
    >+ (tel. stacjonarny)?

    A jak rozliczasz koszty ?
    Założywszy że kasowo - to jak uzasadnisz zaliczenie w koszt f-ry
    z okresu kiedy *nie prowadziłeś* DG ?

    >+ Czy liczy się w tym przypadku data zapłacenia czy okres
    >+ jaki widnieje na fakturze?

    Tego urla przed chwilą podałem:
    http://tiny.pl/ttd
    ...a pytanie szczegółowe brzmi: "a jak rozliczasz koszty" ?

> [...]
    >+ otrzymałem teraz za czerwiec nie moge wrzucić w koszty (mimo że opłaciłem
    >+ ją w lipcu), bo w czerwcu nie prowadziłem działalności.

    Uważam że można w ciemno postawić piwo na stanowisko księgowej:
    pewnie *wie* że (po pierwsze) rozliczasz się memoriałowo a po
    drugie że nie da się uzasadnić owej f-ry "sprzed DG" za koszt
    (bo NIEKTÓRE rzeczy się da - ale IMHO próba uzasadnienia że
    telefon był kosztem przed dniem rozpoczęcia DG łatwo prowadzi
    do wniosku że prowadziłeś nielegalną - bo niezarejestrowaną
    - DG !)

    >+ będę jeszcze prowadził działalność. Jeśli po miesiącu ja zawieszę, to
    >+ z taką fakturą nic nie zrobię.

    A taki wniosek to z czego wydedukowałeś ?? Bo czuję się
    zaskoczony z lekka... ! Chyba że faktycznie jesteś "kasowy",
    na różnych "przejściach" przy kasowym można stracić, prawda.

    >+ Druga kwestia, telefon zarejestrowany jest nan mnie jako osobe prywatną.
    >+ Podobno w takim przypadku nie mogę wpuścić w koszty abonamentu. Czy to też
    >+ prawda?

    Są różne szkoły: to co piszesz to stanowisko "przecież za abonament
    *i tak* musiałbyś płacić do celów osobistych, więc *w celu DG* to
    nie jest". Osobiście się przychylam do takiej ostrożności (a telefon
    mam osobno "firmowy" i osobno "osobisty" - w tym samym lokalu).
    Inna szkoła zakłada "podział abonamentu" - albo pół na pół, albo
    proporcjonalnie do uznania za koszt rozmów.
    Oczywiście do "dzielenia rozmów" też jest kilka szkół...
    najbezpieczniejsza zakłada rozliczanie wg listy rozmów - ale
    to pewnie wiesz.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-07-23 23:09:13
    Od: "Robert W." <d...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...a pytanie szczegółowe brzmi: "a jak rozliczasz koszty" ?

    Księga prychodów i rozchodów.
    Jeśli po tej informacji mógłbyś jeszcze coś mi doradzić, byłbym wdzięczny.
    --
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2004-07-24 06:56:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Jul 2004, Robert W. wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wrote:
    >+
    >+ > ...a pytanie szczegółowe brzmi: "a jak rozliczasz koszty" ?
    >+
    >+ Księga prychodów i rozchodów.

    Ale właśnie chodziło o to *jak* rozliczasz koszty: kasowo czy
    memoriałowo ? Jakbyś rozliczał PK to musiałbyś memoriałowo. Ale
    jak masz KPiR to *mogłeś sobie wybrać* - i my nie wiemy co
    wybrałeś ! Sądząc z opinii księgowej - to memoriałowo.
    I wtedy bym księgowej słuchał.
    A jak kasowo - to dla odmiany bałbym się wpisać w koszt coś
    co można uznać za "prowadzenie DG" przed terminem :] (i też
    słuchałbym księgowej :>)

    >+ Jeśli po tej informacji mógłbyś jeszcze coś mi doradzić, byłbym wdzięczny.

    Wykluczone. Naprawdę. Spytaj googla podając mu hasło "kara"
    i "50 000 zł".
    Ja to mogę skomentować, zacytować lub się pokłócić o własną opinię.
    Ale rób co chcesz - doradzać ci nie będę ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)