    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak wrzucać w koszty rachunek telefoniczny?
    Date: Fri, 23 Jul 2004 23:04:24 +0200

    On Fri, 23 Jul 2004, Robert W. wrote:
    >+ Witam!
    >+ Jeśli w lipcu prowadziłem działalność gospodarczą, to czy mogę w tym
    >+ miesiącu wrzucić w koszty rachunek telefoniczny otrzymany w tym miesiącu
    >+ (tel. stacjonarny)?

    A jak rozliczasz koszty ?
    Założywszy że kasowo - to jak uzasadnisz zaliczenie w koszt f-ry
    z okresu kiedy *nie prowadziłeś* DG ?

    >+ Czy liczy się w tym przypadku data zapłacenia czy okres
    >+ jaki widnieje na fakturze?

    Tego urla przed chwilą podałem:
    http://tiny.pl/ttd
    ...a pytanie szczegółowe brzmi: "a jak rozliczasz koszty" ?

    >+ Moja księgowa upiera sie że
    >+ ważny jest okres za jaki jest wystawiona faktura, więc faktury którą
    >+ otrzymałem teraz za czerwiec nie moge wrzucić w koszty (mimo że opłaciłem
    >+ ją w lipcu), bo w czerwcu nie prowadziłem działalności.

    Uważam że można w ciemno postawić piwo na stanowisko księgowej:
    pewnie *wie* że (po pierwsze) rozliczasz się memoriałowo a po
    drugie że nie da się uzasadnić owej f-ry "sprzed DG" za koszt
    (bo NIEKTÓRE rzeczy się da - ale IMHO próba uzasadnienia że
    telefon był kosztem przed dniem rozpoczęcia DG łatwo prowadzi
    do wniosku że prowadziłeś nielegalną - bo niezarejestrowaną
    - DG !)

    >+ będę jeszcze prowadził działalność. Jeśli po miesiącu ja zawieszę, to
    >+ z taką fakturą nic nie zrobię.

    A taki wniosek to z czego wydedukowałeś ?? Bo czuję się
    zaskoczony z lekka... ! Chyba że faktycznie jesteś "kasowy",
    na różnych "przejściach" przy kasowym można stracić, prawda.

    >+ Druga kwestia, telefon zarejestrowany jest nan mnie jako osobe prywatną.
    >+ Podobno w takim przypadku nie mogę wpuścić w koszty abonamentu. Czy to też
    >+ prawda?

    Są różne szkoły: to co piszesz to stanowisko "przecież za abonament
    *i tak* musiałbyś płacić do celów osobistych, więc *w celu DG* to
    nie jest". Osobiście się przychylam do takiej ostrożności (a telefon
    mam osobno "firmowy" i osobno "osobisty" - w tym samym lokalu).
    Inna szkoła zakłada "podział abonamentu" - albo pół na pół, albo
    proporcjonalnie do uznania za koszt rozmów.
    Oczywiście do "dzielenia rozmów" też jest kilka szkół...
    najbezpieczniejsza zakłada rozliczanie wg listy rozmów - ale
    to pewnie wiesz.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)