    From: Franka <z...@n...dojdzie.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak wycofac fakture?
    Date: Tue, 18 Jan 2005 18:34:28 +0100

    On Tue, 18 Jan 2005 14:15:13 +0100, bo <a...@a...edu.pl> wrote:

    >(Dz. U. z dnia 5 kwietnia 2004 r.)
    >[...]
    >
    >Obowiązek podatkowy
    >

    >Rozdział 1
    >

    >Zasady ogólne
    >

    >Art. 19. 1. Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru lub
    >wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 14 ust. 6, art. 20 i art.
    >21 ust. 1.
    >2. Jeżeli podatnik wysyła towar nabywcy lub wskazanej przez niego osobie
    >trzeciej, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru jednej z
    >tych osób.
> [...]

    dzięki Bogusławie za to podparcie obowiązującymi ustawami ...
    przyznaje się, że moja znajomość przepisów podatkowych i ZUS jest
    marna, robię to co muszę, bezwzględne minimum. Kiedyś w US, gdy
    składałam korektę VAT miła pani stwierdzila, że powinnam zatrudnić
    firmę księgową do prowadzenia rozliczeń....niestety, nie stać mnie na
    takie wydatki. Myślę, że dla takich "przedsiębiorców" jak ja,
    prowadzacych jednoosobową DG, czasami współpracujacych z innymi
    podobnymi "przedsiębiorcami" prawo podatkowe powinno być proste i
    sprzyjające. Jak mogę rozliczać jako przychód fakturę, która nie
    została opłacona? Nawet jeśli 1/8 w swej wielkiej łaskawości inwestor
    mi wkońcu zapłacił, to ja mam rozliczyć całość i jeszcze ewentualnie
    wytaczać mu proces cywilny... O ile byłoby to prostsze, jeśli
    obowiązek rozliczenia podatku byłby od zapłaconych (a nie
    wystawionych) faktur.
    Jak mam się bronić, czy jedyną drogą jest sąd ?
    pozdrawiam
    FrAnka
    mail: ruanna malpa os kropka pl