  • 1. Data: 2005-05-22 19:21:38
    Temat: ulga remontowa i fundusz remontowy
    Od: "piontek" <M...@t...lodz.pl>

    Mam pytanie w 2002 roku kupilam mieszkanie do totalnego remontu,
    wykorzystalam maxymalnie ulge remontową w tym miałam faktury na wymiany
    okien, pózniej okazałao sie że spóldzielnia, w której zakupiłam mieszkanie z
    funduszu remontowego zwraca (po 5-6 latach) koszty wymiany tych okien.
    Dowiedziałam sie ze "szczęśliwcy", kórzy doczekali sie juz zwrotów ze
    spóldzielni są wzywani do Urzędu Skarbowego bo ponoć jest to nie do konca
    legalne.
    czy któś wie jak można tę sprawę załatwić, coby urząd skarbowy nie mógł się
    przyczepić.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-05-23 07:23:54
    Temat: Re: ulga remontowa i fundusz remontowy
    Od: "MB>77" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "piontek" <M...@t...lodz.pl> napisał w
    wiadomości news:d6qm41$plb$1@korweta.task.gda.pl...
> [...]
    > legalne.
    > czy któś wie jak można tę sprawę załatwić, coby urząd skarbowy nie mógł

    Zwrot ze spółdzielni należy doliczyć do przychochodu (w poz. Inne) w
    zeznaniu podatkowym za rok, w którym w/w zwrot otrzymano. Zwrot ten należy
    opdatkowac i sprawa z głowy. Większość Spółdzielni wystawia PIT-8chybaC na
    potwierdzenie zwrotu i wysyła go także do US stąd US wie że podatnik taki
    zwrot otrzymał i wzywa.
    Pozdrawiam.
    Magdalena B