  • 1. Data: 2003-03-18 13:59:50
    Temat: Jak zadac pytanie US ?
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam!
    Mam taka dziwną sprawę - za miesiąc,dwa wpadnę w obowiązek zainstalowania
    kasy fiskalnej (KF). Obowiązek wynika z gramatycznej interpretacji ustawy i
    stosownego rozporządzenia. Jednakże, również zgodnie z tym rozporządzeniem,
    nie będę miał obowiązku rejestrowania czegokolwiek za pomocą KF. Ale
    codziennie - przed rozpoczęciem sprzedaży w dniu następnym, będę musiał
    robić np. puste raporty dobowe, raz w miesiącu raport miesięczny. Trzeba
    będzie też płacić za "usługi serwisowe" nieużywanego urządzenia (najpewniej
    będzie stało w pudełku na szafie), nie mówiąc już o kosztów zakupu.
    Logiczne, że chcę uniknąć tego obowiązku. Poniewaz jednak ustawa nie daje do
    tego podstaw (kolejny absurd - musisz miec kasę, chociaż nie musisz za jej
    pomocą rejestrować swojej sprzedaży!), wpadłem na pomysł zadania oficjalnego
    pytania do US. Później - w wypadku korzystnej dla mnie odpowiedzi i jakieś
    kontroli w przyszłości - będę mógł się powołać na przepis "ordyancji
    podatkowej", że podatnik nie może ponieść szkody gdy stosuje się do
    interpretacji US, czy jakoś tak. Swoją nadzieję wiążę z:
    a) brakiem kompetencji urzędnikw US ;-), lub
    b) ich ludzkim podejściem do absurdalnych przepisów.

    Nie wiem tylko na co powołać się przy zadawaniu OFICJALNEGO zapytania -
    jakie przepis to reguluje, co w takim piśmie musi być zawarte. I wogóle co
    sądzicie o moim pomyśle?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 2. Data: 2003-03-18 14:14:07
    Temat: Re: Jak zadac pytanie US ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Mar 2003, BaLab wrote:

> [...]
    >+ kasy fiskalnej (KF). Obowiązek wynika z gramatycznej interpretacji ustawy i

    Pochwal się z którego miejsca owej ustawy :)

    >+ Jednakże, również zgodnie z tym rozporządzeniem,
    >+ nie będę miał obowiązku rejestrowania czegokolwiek za pomocą KF.

    Na pewno nie załapiesz się na jakieś wyłączenie ??

    [...]
    >+ Nie wiem tylko na co powołać się przy zadawaniu OFICJALNEGO zapytania -
    >+ jakie przepis to reguluje,

    Ordynacja podatkowa !

    >+ co w takim piśmie musi być zawarte.

    M.in. - twoje stanowisko :) (ważne, żeby nie odrzucili
    z przyczyn formalnych).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-03-18 14:16:30
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > (..) kolejny absurd - musisz miec kasę, chociaż nie musisz za jej
    > pomocą rejestrować swojej sprzedaży!),

    A gdzie wyczytałeś coś takiego???
    IMHO ustawa posługuje się pojęciem "obowiązku rejestrowania obrotu
    przy zastosowaniu kasy", a nie "obowiązkiem posiadania kasy".
    W każdym bądź razie ja to tak widzę i byłbym mocno zdziwiony
    gdyby okazało się że jest inaczej.

    > Nie wiem tylko na co powołać się przy zadawaniu OFICJALNEGO zapytania -
    > jakie przepis to reguluje, co w takim piśmie musi być zawarte. I wogóle co
    > sądzicie o moim pomyśle?

    Sam praktykuję taką metodę, więc sądzę że jest dobra ;-)
    Powołujesz się na art.14a par.1 i 2 ordynacji.
    Zawarty ma być opis stanu faktycznego i własne stanowisko w sprawie.
    IMHO opis musi być rzetelny i zgodny z prawdą, bo inaczej odpowiedź
    nie będzie wiele warta.
    Dodatkowo mój US żąda wpisania formułki, że w sprawie nie toczy się
    żadne postępowanie itd. (przepisane z ordynacji).
    Naklejasz znaczek za 5zł i zanosisz :-)

    > Pozdrawiam,
    wzjm.Pix

  • 4. Data: 2003-03-18 14:47:28
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przy zastosowaniu kasy", a nie "obowiązkiem posiadania kasy".
    > W każdym bądź razie ja to tak widzę i byłbym mocno zdziwiony

    Przeanalizuję to raz jeszcze. Dzięki za odpowiedzi.

    BaLab

  • 5. Data: 2003-03-18 20:48:15
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    > Witam!

    > Ale
    > codziennie - przed rozpoczęciem sprzedaży w dniu następnym, będę musiał
    > robić np. puste raporty dobowe, raz w miesiącu raport miesięczny.

    Dlaczego tak uwazasz ?
    IMHO nie bedziesz musial, bo kasa Ci nie pozwoli jak nie bedziesz mial
    sprzedazy.

    > Trzeba
    > będzie też płacić za "usługi serwisowe" nieużywanego urządzenia
    (najpewniej
    > będzie stało w pudełku na szafie), nie mówiąc już o kosztów zakupu.

    Niestety placic trzeba.

    > Nie wiem tylko na co powołać się przy zadawaniu OFICJALNEGO zapytania -
    > jakie przepis to reguluje, co w takim piśmie musi być zawarte. I wogóle co
    > sądzicie o moim pomyśle?

    Pytaj. Ja sobie dałem kiedys spokoj z pisaniem do US, ale sprzedaz 1-2 w
    roku sie pojawia :-)

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 6. Data: 2003-03-22 22:56:12
    Od: "ak" <a...@z...dialog.net.pl>

    aby zadac pytanie urzędowi, musisz oprócz pytania zawrzec swoje stanowisko w
    sprawie, w przeciwnym razie wezwą cie do uzupełnienia podania, jak tego nie
    zrobisz pozostawią podanie bez rozpatrzenia. zapytanie do us kierujesz na
    podsatwie art. 14 ordynacji podatkowej.