  • Data: 2015-07-13 13:07:00
    Temat: Jak zafakturować urządzenie odzyskane ze złomu?
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    Kupiłem na złomie urządzenie, które udało się naprawić.
    Jest na nie klient i chce je kupić.
    Na tak zwany zdrowy rozum ja bym to widział tak:
    zakup: złom użytkowy 450 kg
    sprzedaż: prasa hydrauliczna po remoncie 1 szt. 1500 zł
    Mam jednak wątpliwości, czy w ten sposób nie wpadnę w jakąś pułapkę
    przepisów. Z punktu widzenia przepisów o odpadach mamy do czynienia z
    odpadem, który przestaje nim być i wygląda mi to na zgodne z Dyrektywą
    unijną.
    Co byście radzili?
    Jacek

    PS
    Artykuł 6 Dyrektywy UE o odpadach przeczytałem
    Utrata statusu odpadu
    1. Niektóre określone rodzaje odpadów przestają być odpadami
    w rozumieniu art. 3 pkt 1, gdy zostały poddane procesowi
    odzysku, w tym recyklingu, i spełniają ścisłe kryteria,
    opracowane zgodnie z następującymi warunkami:
    a) dana substancja lub przedmiot jest powszechnie stosowana
    do konkretnych celów;
    b) istnieje rynek takich substancji lub przedmiotów bądź popyt
    na nie;
    c) dana substancja lub przedmiot spełniają wymagania techniczne
    dla konkretnych celów oraz wymagania obowiązują­
    cych przepisów i norm mających zastosowanie do
    produktów; oraz