  • 1. Data: 2005-05-17 14:50:13
    Temat: Jak zaksiegowac wewnatrzwspolnotowa dostawe uslug :)
    Od: "Mariusz Polowczuk" <m...@c...pl>

    Mam takie pytanie, bo mam juz watpliwosci:
    - posiadam nip UE i kontrahenta w UE
    - kupuje towar w PL i wyswawiam mu fakture
    - taka fakture zaliczam jako Wewnatrzwspolnotowa Dostawa Towarow i dotad
    wszystko jest jasne.

    A jesli wykonuje dla kogos z UE usluge , to bedzie to takze WDT czy export uslug
    czy jako zwykla faktura z VAT = 0% ?

    Jak taka fakture sie ksieguje? W deklaracji VAT-7 nie ma pozycji dostawy uslug a
    jedynie dostawa towarow. W kolumnie 21 jest dostawa towarow lub uslug z 0% VAT,
    ale tylko dotyczy to terenu kraju.

    Wg mnie wpisuje taka fakture jako dostawa towarow i w VAT-7 bedzie to kolumna 28
    a na deklaracji VAT-UE wykasuje dostawy towarow i uslug jako jedna calosc?

    Pozdrawiam
    MP

  • 2. Data: 2005-05-18 08:17:08
    Od: "my way" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Mariusz Polowczuk" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    > A jesli wykonuje dla kogos z UE usluge , to bedzie to takze WDT czy export
    uslug
    > czy jako zwykla faktura z VAT = 0% ?

    WDT i świadczenie usług to dwie odrębne sprawy.
    A pojęcie exportu usług już nie istnieje.

> [...]
    uslug a
    > jedynie dostawa towarow. W kolumnie 21 jest dostawa towarow lub uslug z 0%

    Wszystko zależy od rodzaju usługi i rodzaju odbiorcy Twojej usługi. W
    zależności od tych dwóch czynników ustawa określa miejsce świadczenia
    usługi. Jeśli bedzie nim RP, opodatkowujesz ją w Polsce, wg stawki krajowej
    i wykazujesz jako "dostawa towarów oraz świadczenie usług na terytorium
    kraju".
    Jeżeli miejscem swiadczenia nie będzie RP, faktura nie zawiera kwoty podatku
    VAT. zawiera natomiast informację, że to odbiorca ma obowiązek rozliczyć
    VAT. Wtedy nie wykazujesz jej wcale w deklaracji.

    > Wg mnie wpisuje taka fakture jako dostawa towarow i w VAT-7 bedzie to
    kolumna 28
    > a na deklaracji VAT-UE wykasuje dostawy towarow i uslug jako jedna calosc?

    czytaj wyżej
    a deklaracja VAT-UE dotyczy wyłącznei dostawy lub nabycia TOWARÓW w ramach
    UE.
    nie wykazuje się w niej usług

    > Pozdrawiam
    > MP
    pozdrawiam również

  • 3. Data: 2005-05-18 08:40:39
    Od: "Mariusz Polowczuk" <m...@c...pl>

> [...]
    > VAT. zawiera natomiast informację, że to odbiorca ma obowiązek rozliczyć
    > VAT. Wtedy nie wykazujesz jej wcale w deklaracji.

    Na fakturze pisze, ze podatek rozlicza odbiorca i wystawiam taka fakture z VAT
    0%.
    Usluge swiadcze w Polsce ale wyniki pracy sa poza krajem PL.

    > czytaj wyżej
    > a deklaracja VAT-UE dotyczy wyłącznei dostawy lub nabycia TOWARÓW w ramach
    > UE.
    > nie wykazuje się w niej usług

    OK to rozumie, czyli jak dostarczalem towar to wykazuje taka dostawe w VAT-UE
    ksieguje ja jako WDT, a jesli uslugi fakturowalem na 0% to wpisuje do KPiR jako
    krajowe 0% czy WDT 0% ?

    Pozdr.
    MP

  • 4. Data: 2005-05-18 08:54:11
    Od: "Tomek Niedbała" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz Polowczuk" <m...@c...pl> napisał

    > Na fakturze pisze, ze podatek rozlicza odbiorca
    To się zgadza

    > i wystawiam taka fakture z VAT 0%.
    NIE.
    Piszesz, że NIE PODLEGA VAT W POLSCE

    Tomek

  • 5. Data: 2005-05-18 09:19:04
    Od: "my way" <y...@t...pl>

    > Na fakturze pisze, ze podatek rozlicza odbiorca i wystawiam taka fakture z
    VAT
    > 0%.
    > Usluge swiadcze w Polsce ale wyniki pracy sa poza krajem PL.

    nie 0%, ale "nie podlega VAT"
    a z ciekawości zapytam - co to za usługa i czy twój kontrahent jest
    podatnikiem Vat ?

    > OK to rozumie, czyli jak dostarczalem towar to wykazuje taka dostawe w
    VAT-UE
    > ksieguje ja jako WDT,

    tak

    >a jesli uslugi fakturowalem na 0%

    nie na 0% - powtarzam

    to wpisuje do KPiR jako
    > krajowe 0% czy WDT 0% ?

    o kpir nie mam większego pojęcia, może inni podpowiedzą ale to na pewno nie
    jest WDT

    > Pozdr.
    > MP
    i wzajemnie

  • 6. Data: 2005-05-18 12:42:56
    Od: "Mariusz Polowczuk" <m...@c...pl>

    > nie 0%, ale "nie podlega VAT"
    > a z ciekawości zapytam - co to za usługa i czy twój kontrahent jest
    > podatnikiem Vat ?

    Kontrahent jest platnikiem VAT i posiada numer NIP UE (VAT UE).
    Na fakturze uslugowej (osobna niz towarowa) sa uslugi informatyczne ktorych
    wynik jest poza granica kraju.

    > to wpisuje do KPiR jako
    >
    > o kpir nie mam większego pojęcia, może inni podpowiedzą ale to na pewno nie
    > jest WDT

    No wlasnie a jak to bedzie w KPiR, bo jesli wpisze jako krajowe 0% to bedzie
    pozniej roznica miedzy VATami w deklaracji VAT-7 i VAT-UE dotyczaca WDT, a
    dokladniej na przykladdzie:

    - dostarczylem gdzies do UE towar za 10zl (osobna faktura)
    - zrobilem usluge dla kogos z UE za 5zl (osobna faktura)

    w Deklaracji VAT 7 bede mial kwote 10zl jako WDT i 5zl jako krajowe 0% a w
    deklaracji VAT-UE bede mial tylko 10zl ktore dotycza tylko dostawy towaru?

    Pozdr.
    MP

  • 7. Data: 2005-05-18 14:32:05
    Od: "my way" <y...@t...pl>

    > Kontrahent jest platnikiem VAT i posiada numer NIP UE (VAT UE).
    > Na fakturze uslugowej (osobna niz towarowa) sa uslugi informatyczne
    ktorych
    > wynik jest poza granica kraju.

    usługi informatyczne wykonywane na rzecz podatnika z UE nie podlegają
    opodatkowaniu w RP, jeżeli zaliczane są do pkwiu 72.1 lub 72.2, pozostałe -
    są opodatkowane w RP
    chyba że w grę wchodzą często mylone z informatycznymi - usługi
    elektroniczne

> [...]
    > - zrobilem usluge dla kogos z UE za 5zl (osobna faktura)
    >
    > w Deklaracji VAT 7 bede mial kwote 10zl jako WDT i 5zl jako krajowe 0%

    jeśli ta usługa będzie opodatkowana w kraju, to stawka będzie wynosić raczej
    22 a nie 0%, prawda?
    a jeśli będzie opodatkowana za granicą to - powtarzam raz jeszcze - nie
    ujmujesz jej ani w deklaracji VAT-7 ani w VAT-UE

    również

  • 8. Data: 2005-05-18 16:26:40
    Od: "Mariusz Polowczuk" <m...@c...pl>

> [...]
    > są opodatkowane w RP
    > chyba że w grę wchodzą często mylone z informatycznymi - usługi

    OK a projekty graficzne, projekty i aktualizacje stron www, to jak to sie
    zalicza? :)
    Uslugi elektroniczne czy informatyczne? :)

    Pozdr.
    MP

  • 9. Data: 2005-05-19 06:12:35
    Od: "my way" <y...@t...pl>

    > OK a projekty graficzne, projekty i aktualizacje stron www, to jak to sie
    > zalicza? :)
    > Uslugi elektroniczne czy informatyczne? :)

    zdecyduj sam. tu masz informatyczne:
    http://www.klasyfikacje.pl/drzewo.php?&parent=72&baz
    a=pkwiustat

    a tu ustawową definicję usług elektronicznych:

    usługi świadczone za pomocą internetu lub podobnej sieci elektronicznej,
    których świadczenie z natury zależne jest od technologii informatycznej i z
    reguły usługi te są zautomatyzowane, wymagają niewielkiej interwencji
    człowieka, oraz niemożliwe jest ich wykonanie bez wykorzystania technologii
    informatycznej, w szczególności usługami elektronicznymi są:
    a.tworzenie i utrzymywanie stron internetowych, zdalne zarządzanie
    programami i sprzętem,
    b.dostarczanie oprogramowania oraz jego uaktualnień,
    c.dostarczanie obrazów, tekstu i informacji oraz udostępnianie baz danych,
    d.dostarczanie muzyki, filmów i gier, w tym gier losowych i hazardowych, jak
    również przekazów o charakterze politycznym, kulturalnym, artystycznym,
    sportowym, naukowym i rozrywkowym oraz informacji o wydarzeniach,
    e.usługi kształcenia korespondencyjnego
    - do usług elektronicznych nie zalicza się usług nadawczych radiowych i
    telewizyjnych, chyba, że program radiowy lub telewizyjny jest nadawany
    wyłącznie za pośrednictwem internetu lub podobnej sieci elektronicznej, oraz
    usług telekomunikacyjnych.

    > Pozdr.
    > MP
    i wzajemnie

  • 10. Data: 2005-05-19 11:17:06
    Od: "Mariusz Polowczuk" <m...@c...pl>

    > zdecyduj sam. tu masz informatyczne:
    > http://www.klasyfikacje.pl/drzewo.php?&parent=72&baz
    a=pkwiustat

    > a tu ustawową definicję usług elektronicznych:
    >
    > usługi świadczone za pomocą internetu ....

    No i wszystko jasne. Bylem tez dzisiaj w skarbowym i taka fakture uslug nie
    ujmuje sie w VAT-UE i nawet w VAT7, gdyz do KPiR wpisuje sie ja jako VAT NIE
    PODLEGA lub VAT NIE DOTYCZY i na deklaracji VAT-7 ona nie moze wystapic.

    Dziekuje za uwage, milego dnia :D

    Pozdr.
    MP