    From: "my way" <y...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak zaksiegowac wewnatrzwspolnotowa dostawe uslug :)
    Date: Wed, 18 May 2005 10:17:08 +0200

    Użytkownik "Mariusz Polowczuk" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:d6d0if$3gq$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > A jesli wykonuje dla kogos z UE usluge , to bedzie to takze WDT czy export
    uslug
    > czy jako zwykla faktura z VAT = 0% ?

    WDT i świadczenie usług to dwie odrębne sprawy.
    A pojęcie exportu usług już nie istnieje.

    > Jak taka fakture sie ksieguje? W deklaracji VAT-7 nie ma pozycji dostawy
    uslug a
    > jedynie dostawa towarow. W kolumnie 21 jest dostawa towarow lub uslug z 0%
    VAT,
    > ale tylko dotyczy to terenu kraju.

    Wszystko zależy od rodzaju usługi i rodzaju odbiorcy Twojej usługi. W
    zależności od tych dwóch czynników ustawa określa miejsce świadczenia
    usługi. Jeśli bedzie nim RP, opodatkowujesz ją w Polsce, wg stawki krajowej
    i wykazujesz jako "dostawa towarów oraz świadczenie usług na terytorium
    kraju".
    Jeżeli miejscem swiadczenia nie będzie RP, faktura nie zawiera kwoty podatku
    VAT. zawiera natomiast informację, że to odbiorca ma obowiązek rozliczyć
    VAT. Wtedy nie wykazujesz jej wcale w deklaracji.

    > Wg mnie wpisuje taka fakture jako dostawa towarow i w VAT-7 bedzie to
    kolumna 28
    > a na deklaracji VAT-UE wykasuje dostawy towarow i uslug jako jedna calosc?

    czytaj wyżej
    a deklaracja VAT-UE dotyczy wyłącznei dostawy lub nabycia TOWARÓW w ramach
    UE.
    nie wykazuje się w niej usług

    > Pozdrawiam
    > MP